[Opgelost] Meerdere voorwaarden

Bespreek het rekenblad
bernard
Berichten: 2
Lid geworden op: za feb 17, 2018 8:53 pm

[Opgelost] Meerdere voorwaarden

Bericht door bernard »

Ik heb een probleem, het lijkt me heel simpel maar ik snap niet hoe het moet en weet ook niet waar te zoeken.
Wat ik wil: als in een cel in kolom A bijvoorbeeld '1' staat, dan moet in kolom B op die rij '2,6'. Bij '2' moet '3,8', bij '3' '2,9' en zo voor 10 regels.
Ik dacht het met voorwaardelijke opmaak te kunnen doen, maar een getal is geen opmaak...
Hoop dat het zo duidelijk is en iemand mij kan helpen!
Laatst gewijzigd door eremmel op wo feb 21, 2018 8:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gemarkeerd als opgelost gezien de reactie.
OpenOffice 4 op Windows
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Meerdere voorwaarden

Bericht door RPG »

bernard schreef:weet ook niet waar te zoeken.
Je hier voor het beste de zoekfunctie van het forum gebruiken. Er wordt gezocht op hele woorden van tenminste vier letters. Je kunt dan het beste op "voorwaardelijke opmaak" zoeken. De help file geeft ook een goede beschrijving.

Ik denk om voorwaardelijke opmaak toe tepassen moet je ook kennis hebben van Stijlen en opmaak. Je doet er goed aan om alle opmaak met stijlen te doen en directe opmaak te vermijden. directe opmaak gaat boven stijlen.

Gezien het feit dat je een stijl wilt gebruiken afhankelijk van een bepaalde cel inhoud lijkt mij het gebruik van de functie kiezen ook aan te raden.

Er is ook een functie opmaakprofiel. Hier kun je stijlen in gebruiken. Het gebruik wordt beschreven in de help file.

Ik gebruik stijlen altijd voor de opmaak maar doe nooit iets met voorwaardelijke opmaak.
Ik weet niet of je de breedte of de wijdte van een cel en dus een kolom kunt aanpassen met een functie of opdracht.

Ik hoop dat ik je een richting voor de studie gegeven heb.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Meerdere voorwaarden

Bericht door RPG »

Later kreeg ik het idee dat je mogelijk verticaal zoeken bedoelt

Maakt een tabel van de gewenste waarden ergens op een ander blad. Daarna kun je met verticaal zoeken de gewenste waarden bij elkaar zoeken. Gebruik voor het maken van de functie de functie wizard. Ook moet je letten op absolute waarden voor de tabel waarin je laat zoeken. Een absolute waarde heeft een $ teken voor het adres staan.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
bernard
Berichten: 2
Lid geworden op: za feb 17, 2018 8:53 pm

Re: Meerdere voorwaarden

Bericht door bernard »

Yes, dat werkt! Dank!
OpenOffice 4 op Windows
Plaats reactie