[Opgelost]Draaitabel kan niet meer aangepast worden

Bespreek het rekenblad
Andre13
Berichten: 10
Lid geworden op: wo jan 31, 2018 4:28 pm

[Opgelost]Draaitabel kan niet meer aangepast worden

Bericht door Andre13 »

Ik heb een prachtige draaitabel gemaakt. Met rechter klik kom ik in een contextmenu waar ik de optie heb om de layout aan te passen. Alles werkt prima totdat ik deze spreadsheet sluit en bewaar. Echter bij het terug openen is deze draaitabel niet meer aan te passen en de contextmenu is nu die van windows.
Waarom is deze draaitabel niet meer aan te passen na een save ?
Laatst gewijzigd door RPG op wo jan 31, 2018 9:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Probleem is opgelost
Windows 10
Libre Office Versie: 6.1.1.2 (x64)
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: draaitabel kan niet meer aangepast worden

Bericht door RPG »

Andre13 schreef:Waarom is deze draaitabel niet meer aan te passen na een save ?
Op deze vraag heb ik geen antwoord.

Door een andere versie te gebruiken is het mogelijk dat de fout niet meer optreedt Een andere mogelijke oplossing is het vernieuwen van het gebruikers profiel. Zowel een andere versie van LibreOffice en het vernieuwen van het gebruikers profiel is te proberen.

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Welke versie van LibreOffice
Laad LibreOffice van Download LibreOffice | LibreOffice - Free Office Suite - Fun Project - Fantastic People. Lees de pagina goed en maak een keuze welke versie het best mogelijk voor je past. LibreOffice verandert heel frequent de downloads. Soms houden ze bijna hetzelfde nummer. Onderaan de pagina staan verschillende mogelijkheden. Door op die links te klikken krijg je ook de detail nummers.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Andre13
Berichten: 10
Lid geworden op: wo jan 31, 2018 4:28 pm

Re: draaitabel kan niet meer aangepast worden

Bericht door Andre13 »

Laatste versie 6.0.0.3 geinstallerd en userprofiel opnieuw laten instellen. Draaitabel blijft fixed na een save.
Windows 10
Libre Office Versie: 6.1.1.2 (x64)
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: draaitabel kan niet meer aangepast worden

Bericht door RPG »

Andre13 schreef:Laatste versie 6.0.0.3 geinstallerd en userprofiel opnieuw laten instellen. Draaitabel blijft fixed na een save.
Als ik goed kijk zijn er drie versies die je kunt proberen. Ik weet dan vaak ook niets beter dan om ze alle drie te proberen. Een andere poging om tot een oplossing te komen is het plaatsen van de draaitabel op dit forum. Wanneer er privacy gevoelige gegevens in zitten kun je kijken of je een nieuwe draaitabel, met minder privacy gevoelige ,kunt maken. Als die de zelfde problemen heeft dan kun je die hier plaatsen. Dan kan gekeken worden of die bij anderen ook problemen geeft.

En voor de zekerheid wel op slaan met een ODF extensie.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Andre13
Berichten: 10
Lid geworden op: wo jan 31, 2018 4:28 pm

Re: draaitabel kan niet meer aangepast worden

Bericht door Andre13 »

"En voor de zekerheid wel op slaan met een ODF extensie."
Dit is de het. Het werkt. Bedankt.
Windows 10
Libre Office Versie: 6.1.1.2 (x64)
Plaats reactie