Grafieken niet meer zichtbaar in Calc na opslaan

Bespreek het rekenblad
Peter80
Berichten: 1
Lid geworden op: ma jan 22, 2018 3:26 pm

Grafieken niet meer zichtbaar in Calc na opslaan

Bericht door Peter80 »

Beste forumleden

Deze ochtend merkte ik na het opslaan (en afsluiten) van een ods-bestand dat de grafieken die ik maakte niet meer zichtbaar zijn als ik het bestand opnieuw open.
In de plaats van een grafiek krijg ik een wit / grijze rooster. Als ik dit echter selecteer en wat vergroot via slepen, krijg ik de grafiek heel even te zien. Daarna verdwijnt hij weer.

Na wat rondsurfen vond ik dat dit een specifiek probleem is blijkbaar bij MacOs. Ik heb dan ook meteen OOo geupdate naar versie 4.1.5 en ook mijn profiel verwijdert en opnieuw aangemaakt.
Het probleem blijft echter bestaan. Wie kan me helpen?

Alvast bedankt bij voorbaat!

Peter
Open Office 4.1.5 on MACOS 10.13.2
RPG
Berichten: 4669
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Grafieken niet meer zichtbaar in Calc na opslaan

Bericht door RPG »

Als ik het goed begrijp is eerst de fout op getreden van het verdwijnen van het grafiek en daarna pas is er bijgewerkt naar versie 4.1.5. Het zou kunnen dat er iets beschadigd is in een oude versie en dat die fout nog aanwezig blijft.

Een zelfde soort probleem wordt op dit moment besproken op het Engelse forum.
All charts disappeared (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum

Ik denk dat het Engelse forum aan te raden is vanwege meer personen met kennis van welke versie van OpenOffice dan ook en ook de kennis van de MAC computer.

Wordt het bestand gedeeld op andere computers eventueel verschillende Office versies? Het zou ook nog kunnen dat het probleem te maken heeft hoe groot je afbeelding is.
Als je verder gaat op het Engelse forum kan informatie hierover misschien hun wel helpen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4669
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Grafieken niet meer zichtbaar in Calc na opslaan

Bericht door RPG »

Van Bugzilla heb ik een beschadigd bestand gedownload. De grafiek is en blijft weg. Maar het is mogelijk om gegevens te laten vallen op de plaats waar de grafiek moet zijn. Dan wordt er ook weer een grafiek getoond. Ik weet niet of het met de zelfde vormgeving is..

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie