[Issue]Functie Wizard van LibreOffice voert formule fout in

Bespreek het rekenblad
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: [Issue]Functie Wizard van LibreOffice voert formule fout

Bericht door eremmel »

Gert-Jan
Is het mogelijk om bij het downloaden van LO te vermelden, welke versies stabiel zijn?

Je hebt de 'Still' versie en die is redelijk stabiel. Helaas komen en gaan met elke versie oude en nieuwe fouten. Als je een versie hebt die stabiel werkt is er eigenlijk geen noodzaak om deze te updaten, behalve als je een probleem hebt en wilt kijken of dat probleem is opgelost.
Ik werk vanwege een bepaald probleem met Base nog steeds met LO4.2.8.2. Daarnaast gebruik ik ook meerdere versies naast elkaar, om te testen. Misschien wat lastig voor gemiddelde gebruiker.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
cornouws
Berichten: 135
Lid geworden op: do mei 14, 2009 12:43 am
Contacteer:

Re: [Issue]Functie Wizard van LibreOffice voert formule fout

Bericht door cornouws »

Hoi Gert-Jan,
Gert-Jan schreef: Bedankt voor je uitgebreide reacties.
Zelf heb ik geen enkele kennis van de materie waarin jij je beweegt.
Graag gedaan - met een beetje uitleg is het niet zó moeilijk, hoop ik.
Gert-Jan schreef: Ik begrijp niet waarom in een update een fout ontstaat in een functie
(of zoals nu wizard) die eerder goed werkte. Maar daar zal een verklaring voor zijn.
Het is onvermijdelijk om de software te veranderen. Besturingssystemen veranderen, 32 bits gaat er uit, Microsoft-bestandsformaten veranderen, software-bibliotheken waarmee je bouwt, verouderen, worden niet meer onderhouden en zijn niet meer veilig, hardware en grafische bibliotheken (GTK, ..) worden gemoderniseerd.
Gezien de complexiteit van de code (en de staat van de oorspronkelijke code), kan het niet anders dan dat bij het veranderen ook dingen fout gaan.
De truc is uiteraard om zoveel mogelijk vroeg op te sporen. Alles vinden gaat, ondanks alle tools en testversies waarover ik schreef, helaas niet lukken.
Gert-Jan schreef: Is het mogelijk om bij het downloaden van LO te vermelden, welke versies stabiel zijn?
Alle versies zijn stabiel. Meer uitleg over 'fresh' en 'still' is wel nodig. Ik linkte hierboven al naar de nieuwere Engelstalige downloadpagina. Als we die in NL ook hebben, zal het beter zijn denk ik. Is die informatie volgens jou dan ook voldoende?
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
cornouws
Berichten: 135
Lid geworden op: do mei 14, 2009 12:43 am
Contacteer:

Re: [Issue]Functie Wizard van LibreOffice voert formule fout

Bericht door cornouws »

Dag Erik,
eremmel schreef:Ik werk vanwege een bepaald probleem met Base nog steeds met LO4.2.8.2.
Heb je een link naar 'n issue voor mij?
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
Plaats reactie