kopiëren en plakken

Bespreek het rekenblad
Hopbier
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mei 18, 2014 3:22 pm

kopiëren en plakken

Bericht door Hopbier »

Hallo,
mij lukt het niet om de inhoud van een cel te kopiëren en tegelijk in andere cellen te plakken als er een reeds gevulde cel tussen staat. Is er een mogelijkheid?

Bijv. A1 kopiëren naar B1 en B2 en B3 en D1 en D2 tegelijk, als er in C1 en C2 en C3 en C4 reeds iets staat. A1 is dan gekopieerd en cellen B1,B2,B3,D1,D2 zijn dan blauw.
Met vriendelijke groet,
OpenOffice 4.1.0 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: kopiëren en plakken

Bericht door RPG »

Wat is er op tegen om twee keer de zelfde actie uit te voeren op iets ander gebied. Je kunt dat eventueel opnemen en dan vaak gebruiken.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Hopbier
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mei 18, 2014 3:22 pm

Re: kopiëren en plakken

Bericht door Hopbier »

Er is niets op tegen, behalve dan dat het (veel) meer werk geeft. En volgens mij kon (kan?) het in Excel wel.
OpenOffice 4.1.0 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: kopiëren en plakken

Bericht door RPG »

Hopbier schreef:En volgens mij kon (kan?) het in Excel wel.
Wanneer je alles wilt doen zoals het werkt in Excel dan kun je beter dat blijven gebruiken. Wanneer je Apache Office of LibreOffice probeer dan te ontdekken wat de aanbevolen werkwijze is voor de door jouw gebruikte versie. Je kunt een macro opnemen maar die zijn niet flexibel. Je kunt ook proberen alles zo aan te passen dat het niet meer nodig is. Ik weet overigens niet of het wel of niet kan. Ik heb het niet gevonden maar dat is wat anders.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: kopiëren en plakken

Bericht door eremmel »

Als ik probeer te doen wat je wilt krijg is de melding: 'Insert into multiple selection is not possible'.
Er kan enkel gekopieerd worden naar een rechthoekige enkelvoudige selectie.

P.S.
Kreeg je zelf ook een foutmelding? Dan volgende keer graag vermelden bij je vraag.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Hopbier
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mei 18, 2014 3:22 pm

Re: kopiëren en plakken

Bericht door Hopbier »

eremmel schreef:Als ik probeer te doen wat je wilt krijg is de melding: 'Insert into multiple selection is not possible'.
Er kan enkel gekopieerd worden naar een rechthoekige enkelvoudige selectie.

P.S.
Kreeg je zelf ook een foutmelding? Dan volgende keer graag vermelden bij je vraag.
Nee geen foutmelding. Als ik probeer wat ik wil, wordt het ikoontje plakken grijs. Tegenwoordig werk ik met OpenOffice. Vroeger met Excel, maar dat was door de werkgever beschikbaar gesteld.

Dank voor de reactie,
M.vr.gr.,
Hopbier
OpenOffice 4.1.0 op Windows 7
Plaats reactie