OPGELOST! Hyperlink email lijst

Bespreek het rekenblad
Jorus
Berichten: 31
Lid geworden op: do jan 01, 2015 5:34 pm

OPGELOST! Hyperlink email lijst

Bericht door Jorus »

Hallo,

Ik heb een lijst met allemaal emailadressen, is het mogelijk om deze hele lijst actief te maken? M.a.w. klikbaar als email adres?
Heb weinig zin om dit 1 voor 1 te moeten doen, daarvoor zijn het helaas te veel.

Ik zie de oplossing graag tegemoet!

EDIT: Laat maar is al opgelost m.b.v. deze site. Weliswaar voor excel, maar eenmaal daar als hyperlink gemakkelijk te kopieren naar Calc.
Openoffice 4.1.1 op Windows 7
Gebruikersavatar
DiGro
Berichten: 86
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 4:57 pm
Locatie: Hoorn NH

Re: OPGELOST! Hyperlink email lijst

Bericht door DiGro »

Ter informatie:

Calc herkent mijn e-mailadressen gewoon als hyperlink.
Misschien staat er een apostrof vóór het e-mailadres?
Dan wordt het als tekst gezien

Inschakelen van URL herkenning kan ook ( selecteer het keuzevak zoals hieronder beschreven ipv het uit te schakelen)

Uit de help:
Automatische URL-herkenning uitschakelen
Wanneer u tekst invoert, kan OpenOffice automatisch een woord herkennen dat een URL kan zijn en vervangt het woord door een hyperlink. OpenOffice geeft de hyperlink een opmaak (kleur en onderstreping) waarvan de eigenschappen worden verkregen uit bepaalde tekenopmaakprofielen.
Als u niet wilt dat OpenOffice automatisch URL's herkent terwijl u typt, dan zijn er verschillende manieren om deze functie uit te zetten.

URL-herkenning ongedaan maken
1. Wanneer u aan het typen bent en merkt dat een tekst automatisch geconverteerd is naar een hyperlink, druk dan op Ctrl+Z om deze opmaak ongedaan te maken.
2. Als u deze omzetting pas later opmerkt, selecteer dan de hyperlink en kies Opmaak - Standaardopmaak.

URL-herkenning uitschakelen
1. Open een document waarvan u de URL-herkenning wilt uitschakelen.
Als u de URL-herkenning van een tekstdocument wilt wijzigen, opent u een tekstdocument.
2. Kies Extra - Opties voor AutoCorrectie.
3. In het dialoogvenster AutoCorrectie, selecteert u het tabblad Opties.
4. Als u het vinkje voor URL herkennen verwijdert, zullen woorden niet meer automatisch worden omgezet naar een hyperlink.
In OpenOffice Writer zijn er twee aankruisvakjes vóór URL herkennen. De eerste is voor het later controleren van het bestand en de tweede is voor AutoCorrectie terwijl u typt.
DiGro

----------------------------------------------------
Windows 11 en AOO 4.1.15
Gescand door Ziggo Safe Online (F-Secure)
Jorus
Berichten: 31
Lid geworden op: do jan 01, 2015 5:34 pm

Re: OPGELOST! Hyperlink email lijst

Bericht door Jorus »

Klopt maar ik had de hyperlinks in standaard opmaak veranderd. Dus wel blauw maar niet meer klikbaar. Ik denk dit kun je weer snel terugdraaien maar dat lukte niet. Alleen wel hoe ik het later heb gedaan, zie oplossing bovenaan.

DiGro schreef:Ter informatie:

Calc herkent mijn e-mailadressen gewoon als hyperlink.
Misschien staat er een apostrof vóór het e-mailadres?
Dan wordt het als tekst gezien

Inschakelen van URL herkenning kan ook ( selecteer het keuzevak zoals hieronder beschreven ipv het uit te schakelen)

Uit de help:
Automatische URL-herkenning uitschakelen
Wanneer u tekst invoert, kan OpenOffice automatisch een woord herkennen dat een URL kan zijn en vervangt het woord door een hyperlink. OpenOffice geeft de hyperlink een opmaak (kleur en onderstreping) waarvan de eigenschappen worden verkregen uit bepaalde tekenopmaakprofielen.
Als u niet wilt dat OpenOffice automatisch URL's herkent terwijl u typt, dan zijn er verschillende manieren om deze functie uit te zetten.

URL-herkenning ongedaan maken
1. Wanneer u aan het typen bent en merkt dat een tekst automatisch geconverteerd is naar een hyperlink, druk dan op Ctrl+Z om deze opmaak ongedaan te maken.
2. Als u deze omzetting pas later opmerkt, selecteer dan de hyperlink en kies Opmaak - Standaardopmaak.

URL-herkenning uitschakelen
1. Open een document waarvan u de URL-herkenning wilt uitschakelen.
Als u de URL-herkenning van een tekstdocument wilt wijzigen, opent u een tekstdocument.
2. Kies Extra - Opties voor AutoCorrectie.
3. In het dialoogvenster AutoCorrectie, selecteert u het tabblad Opties.
4. Als u het vinkje voor URL herkennen verwijdert, zullen woorden niet meer automatisch worden omgezet naar een hyperlink.
In OpenOffice Writer zijn er twee aankruisvakjes vóór URL herkennen. De eerste is voor het later controleren van het bestand en de tweede is voor AutoCorrectie terwijl u typt.
Openoffice 4.1.1 op Windows 7
Plaats reactie