Calc werkt niet naar behoren

Bespreek het rekenblad
IndianaJones
Berichten: 1
Lid geworden op: di jun 27, 2017 10:28 am

Calc werkt niet naar behoren

Bericht door IndianaJones »

L.S.
Ik heb een F1 pool in Windows Office Excel gemaakt. Deze pool had ik voor een kennis gemaakt die niet over MS Office beschikte en heb het daarom weggeschreven als een open office document Deze bleek niet zonder meer in Open Office te werken. Daarop heb ik deze opnieuw in Open Office 4.1.3 gemaakt op mijn laptop met win 10 en alles werkte. Wederom bij de kennis geïnstalleerd maar weer gaf dit niet het juiste resultaat, de berekening werd niet geheel uitgevoerd. De Laptop van de kennis is een oudje met Win XP als besturing, (licht hier het probleem?) De laatste Open Office 4.1.3 is geïnstalleerd.
Wie heeft een tip?
Open Office 4.1.3 op Windows 10 en op Windows XP
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Calc werkt niet naar behoren

Bericht door RPG »

Hallo

Zonder enig gegeven over fout meldingen kan ik alleen fantaseren over redenen waarom het niet werkt.

Ik heb nog tot mij laten laten doordringen dat hij nog met Windows-XP werkt. Ik weet niet niet of dat het probleem is. Maar mijn advies is vervang dat door een linux versie. Ik zorg zelf af en toe voor oude computers en plaats altijd linux op zulke oude computers. Wat ook de protesten zijn.

Mijn fantasie op dit moment is dat je wel iets gebruikt zult hebben wat wel werkt in Excel en niet in Calc.

Mijn advies is maak het in OOo-calc of zoek een soortgelijk programma op het Engelse Forum. Ik meen mij te herinneren dat Villeroy wel eens zo iets geplaatst heeft op het Engelse forum.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Calc werkt niet naar behoren

Bericht door RPG »

Hallo

Er is een mogelijkheid dat algemene instellingen zo zijn dat ze op de ene computer een goed resultaat geven en op de andere computer een verkeerd resultaat geven.

Ik neem aan dat op de begin computer gewerkt is met de standaard instellingen. Zorg nu dat op de doel-computer ook de standaard instellingen komen. De standaard instellingen komen door:
a) een nieuwe gebruiker aan te maken op de doelcomputer. Dit veranderd niet zijn huidige programma's op de doelcomputer.
b) Vervang het gebruikers profiel op de doel-computer. Dit kan wel zijn andere programma's mogelijk verstoren.

Het al of niet verstoren
Hoe fanatieker een computer gebruikt wordt met speciale instellingen hoe meer kans er is op het verstoren van programma's

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie