vanuit Calc maillijst sturen

Bespreek het rekenblad
cvanmarle
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mei 15, 2017 12:50 pm

vanuit Calc maillijst sturen

Bericht door cvanmarle »

Hallo,
Ik heb in Calc van mijn vrienden een adreslijst gemaakt met o.a. een kolom waar de mailadressen in staan. Nu wil ik graag mijn vrienden in één keer een mail sturen. Kan ik daarvoor die kolom gebruiken? En hoe breng ik die mailadressen over naar (in mijn geval) Thunderbird?

Vast hartelijk dank voor jullie hulp.
C van Marle

Open Office 4.1.3. op Windows7 start
Open Office 4.1.3 op Windows 7 start.
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: vanuit Calc maillijst sturen

Bericht door RPG »

Hallo

Sla eerst je Calc spreadsheet op. Sla het daarna het gewenste werkblad op onder een andere naam in de gewenste CSV indeling. De waarschuwing dat er maar een enkel blad wordt opgeslagen is er niet voor niets: je raakt alle andere werkbladen kwijt.

Je moet de kolom namen gebruiken die Thunderbird nodig heeft: dat moet je uit zoeken. Als het om enkele adressen gaat kan overtypen of kopiëren en plakken wel eens sneller gaan.

Zo als het nu gesteld is lijkt de rest van het probleem mij eerder een probleem van Thunderbird dan van OOo.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: vanuit Calc maillijst sturen

Bericht door RPG »

Hallo

CSV exporteren en importeren in mailprogramma - ComputerZorg
Die link behandelt het importeren voor thunderbird.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
cvanmarle
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mei 15, 2017 12:50 pm

Re: vanuit Calc maillijst sturen

Bericht door cvanmarle »

Beste Romke,
Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik heb vooral met de uitleg van Computerzorg een adresboek binnen Thunderbird kunnen aanmaken met de mailadressen op een handige manier geplaatst. Misschien nog een suggestie bij de uitleg:
Ik kon vanuit Calculator direct de mailadressen importeren als adresboek. Hoefde dus niet het omweggetje van Kladblok te gebruiken. Omdat ik een werkblad had gemaakt met alleen de mailadressen, hoefde ik niet de ; te vervangen door de , . En het duurde even voordat ik doorhad dat ik bij het menuutje vlak voor het importeren de regel Mailadres bovenaan moest zetten. In Calculator had ik de adressen namelijk in kolom A gezet. Maar het is gelukt.

Met vriendelijke groet,
C, van Marle
Open Office 4.1.3 op Windows 7 start.
Plaats reactie