Rijen naar onder verschuiven.

Bespreek het rekenblad
ThijsVDM
Berichten: 2
Lid geworden op: do apr 20, 2017 4:14 pm

Rijen naar onder verschuiven.

Bericht door ThijsVDM »

Beste ,

Ik heb het volgende rekenblad voor het beheren van kosten, uitgevoerd door aannemers in de bouwsector.
8tal kolommen met verschillende titels : Werkpost, omschrijving , eenheid , eenheidsprijs, hoeveelheid, hoeveel uitgevoerd, totaal totaal uitgevoerd, nog uit te voeren.
Aan de onderkant van mijn rekenblad heb ik een rij gemaakt met de totalen van al de werkposten hun totaal uitgevoerd , en totaal nog uit te voeren.
Tussen deze 2 rijen moet ik dus een aantal werkposten gaan invoegen.

Deze werkposten samen met de omschrijving, eenheid een eenheidsprijs, vormen dus een veld van X-aantal rijen lang en dus 4 kolommen breed
Ik kopieer deze cellen uit een andere excel-bestand.

Het probleem is dat dit veld vaak bestaan uit meer rijen dat dat er rijen vrij zijn tussen mijn bovenste en onderste rij.

Is er een optie om mijn laatste rij ( de totalen) automatisch naar onder te laten opschuiven bij het plakken van cellen ?
Als ik de functie " gekopieerde cellen invoegen " kies en dan voor "cellen naar beneden verplaatsen" dan verschuiven enkel de cellen van de 4 kolommen naar beneden.
Om goed te zijn zouden de cellen van de 8 kolommen naar beneden moeten verschuiven.

iemand hier een idee over ?

bedankt !
Office 2010 windows 7 PRO
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Rijen naar onder verschuiven.

Bericht door eremmel »

Je zou gewoon de selectie vanuit je bron bestand kunnen laten bestaan uit 8 ipv 4 kolommen. Je zou ook kunnen experimenteren met rijen kopieren ipv cellen. Dit doe je door de regelnummers te selecteren ipv de cellen.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
ThijsVDM
Berichten: 2
Lid geworden op: do apr 20, 2017 4:14 pm

Re: Rijen naar onder verschuiven.

Bericht door ThijsVDM »

Dat gaat helaas niet,

Het excel-blad waar ik deze cellen uit kopieer bestaat uit meer kolommen dan de 4 die ik nodig heb. in kolom 5,6,7.... staat informatie die ik niet mee wil kopiëren.
Office 2010 windows 7 PRO
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Rijen naar onder verschuiven.

Bericht door eremmel »

Als je die overbodige data wel meeneemt kun je die overbodige cellen, na kopiëren, in één keer selecteren met muis en dan 'Delete' toets. Misschien handiger dan dan op een andere manier.

Wat ik soms doe is de totalen/overzichten boven aan de sheet plaatsen dan heb je geen opschuif-problemen en je hebt het overzicht ook als je veel regels hebt die niet allemaal op het scherm passen.

P.S.
Je bent hier op een forum voor OpenOffice / LibreOffice en niet MS Office 20xx. Maar meestal zijn we wel aardig voor MS gebruikers, sommige vragen zoals deze zijn voor alle drie de pakketten gelijk...
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Plaats reactie