sorteren op datum werkt niet meer

Bespreek het rekenblad
Rob Visser
Berichten: 6
Lid geworden op: za aug 08, 2015 3:34 am

sorteren op datum werkt niet meer

Bericht door Rob Visser »

Het ging altijd goed met inlezen van mutaties van ING Bank en nu opeens kan ik de data niet meer sorteren. Als ik met de tips van Romke naga hoeveel variabelen ik kan instellen, dan zijn er tientallen alternatieven die ik moet proberen en vergelijken. Opvallend is dat de tabel jjjjmmdd begint met een datum, dan komen er in dezelfde kolom aanhalingstekens en de omschrijving. Ik kan de celeigenschappen niet zien (Ctrl-1 werkt ook niet), maar het zal dan wel een tekstveld zijn.

Is er iets veranderd bij ING of bij OpenOffice waardoor dit nu spaak loopt?
Open Office 4..1.1 op Windows 7 (op notebook Windows 8)
Rob Visser
Berichten: 6
Lid geworden op: za aug 08, 2015 3:34 am

Re: sorteren op datum - PS

Bericht door Rob Visser »

Wanneer ik het bestand opsla als Excell 97, kan ik plotseling wel sorteren.
Open Office 4..1.1 op Windows 7 (op notebook Windows 8)
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: sorteren op datum werkt niet meer

Bericht door RPG »

Hallo

Ik denk dat je een nieuwe versie van OpenOffice geïnstalleerd hebt. Misschien kun je dat aangeven in je gebruikerprofiel op deze site. Klik op gebruikerpaneel en daarna op: Wijzig onderschrift.

Gebruikers of users profiel
Van je eigen computer/
Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat.

Ik denk dat je alles waarschijnlijk opnieuw moet instellen.
Importeer de gegevens opnieuw nadat je de [Tutorial] Voor het inlezen van CSV gelezen heb. Het is mogelijk dat de datum niet tot een datum omgewerkt wordt maar eerder tot tekst.

Ik denk dat er eerder iets is veranderd op je computer dat dat er iets is veranderd bij OpenOffice of ING.

Je kunt ook via het menu of de rechtermuisknop bij de format opties komen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
cornouws
Berichten: 135
Lid geworden op: do mei 14, 2009 12:43 am
Contacteer:

Re: sorteren op datum werkt niet meer

Bericht door cornouws »

Rob Visser schreef:OOpvallend is dat de tabel jjjjmmdd begint met een datum, dan komen er in dezelfde kolom aanhalingstekens en de omschrijving. Ik kan de celeigenschappen niet zien (Ctrl-1 werkt ook niet), maar het zal dan wel een tekstveld zijn.

Is er iets veranderd bij ING of bij OpenOffice waardoor dit nu spaak loopt?
Kan goed zijn.
Om tekst naar getal/datum/valuta om te zetten, is deze extensie altijd handig: http://extensions.libreoffice.org/exten ... -and-dates
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
Plaats reactie