Voorwaardelijke Opmaak

Bespreek het rekenblad

Voorwaardelijke Opmaak

Berichtdoor Jean » za nov 14, 2015 10:26 am

Nogmaals Voorwaardelijke opmaak.

Is er een mogelijkheid bij de voorwaardelijke opmaak de opmaak te behouden en de voorwaarden los te koppelen?

In een tabel hebben bepaalde cellen onder voorwaarden een bepaalde opmaak. Nu wil ik die cellen kopiëren (naar de tekstverwerking), waarbij dan de voorwaarden verloren gaan, maar ik zou de opmaak willen behouden.

Groet

Jean
Open Office 4.1.1.
Mac OSX 10.10.5 (Yosemite)
Jean

Re: Voorwaardelijke Opmaak

Berichtdoor RPG » za nov 14, 2015 10:59 am

Hallo

Het lukt mij wel als ik het plak met:
menu -->Bewerken --> Plakken Speciaal

Er wordt dan een deel van het werkblad ingebracht in het document. Ik weet niet of het ideaal is.

Romke
LibreOffice 6.4.4.2.0 op openSUSE Leap 15.1
RPG

Berichtdoor Jean » za nov 14, 2015 11:12 am

@RPG

Dank, dan komt het als OLE-object in het tekstverwerkingsbestand.
De bedoeling is echter, dat de tekst uit de tabellen als "gewone" tekstregel"(maar in de door de voorwaardelijke opmaak bepaalde kleuren0 in de tekstverwerking terechtkomen. Ik hoop dat ik mij zo wat duidelijker uitdruk.

Groet,
Jean
Open Office 4.1.1.
Jean

Berichtdoor RPG » za nov 14, 2015 11:52 am

Hallo

Jean schreef:Ik hoop dat ik mij zo wat duidelijker uitdruk.
Je was duidelijk behalve over het feit dat je dit niet wilde.

Romke
RPG

Berichtdoor RPG » za nov 14, 2015 2:02 pm

Hallo

Op het Engelse forum kan ik niet iets vinden wat leert hoe dit kan. Ik geloof ook niet dat het kan maar ik heb niet zoveel kennis om daar een definitieve uitspraak over te kunnen doen.

Meer algemeen
Ik denk dat je de opmaak in een zo laat mogelijk stadium moet doen feitelijk de laatste stap. Ik weet niet wat je wilt kopiëren maar als het getallen zijn dan is er ook nog wat opmaak mogelijk nadat deze gekopieerd zijn in een tekst document. Wanneer je veel wilt kopiëren is auto-opmaak voor een tabel een goed middel. Auto-opmaak is een goede tool die zich vaak laat gebruiken in OpenOffice. Autoformat is de Engelse naam.

Romke
RPG

Berichtdoor Jean » za nov 14, 2015 5:11 pm

Dank Romke,

ik had ook al op diverse plaatsen gezocht.
Ik gebruik OOF al sinds bijna 15 jaar; eerst voor mijn werk, de laatste paar jaren alleen nog in het kader van mijn "hobby", ik ben gepensioneerd.

Mijn bezigheid:

Ik bereid (voor een Zwitserse wetenschapster) materiaal voor een uitgave van diverse handschriften van dezelfde Middeleeuwse tekst voor. Daarbij wordt de tekst van elk handschrift eerst overgetikt. Vervolgens worden meerdere handschriften met elkaar vergeleken. De bedoeling is, dat één handschrift als uitgangspunt dient, die andere handschriften worden dan met dat eerste handschrift vergeleken. Verschillen moeten worden aangegeven. Dat lukt vrijwel feilloos met voorwaardelijke opmaak (voor zover je elk woord van een regel in een afzonderlijk veld zet, zelfs op woordniveau).

Daarna moeten natuurlijk al die afzonderlijke velden per handschrift weer tot één regel samen worden gebracht. En daar zit hem mijn probleem.

Groet en nogmaals dank voor het nadenken en zoeken.
Jean
Open Office 4.1.1.
Jean

Berichtdoor RPG » za nov 14, 2015 6:27 pm

Hallo

Voor het feitelijke probleem heb ik geen oplossing ook niet na de betere omschrijving. Ik meen me te herinneren dat zoiets wel eens op het Engelse forum te sprake is gekomen. Je zou het probleem ook op het Engelse forum ter sprake kunnen brengen. Daar zijn meer mensen dus er is ook een kans dat iemand een programma kan noemen wat het zo kan doen.

Ik meen me te herinneren dat daar als oplossing werd gegeven: zet alle goede tekst in een enkele kolom en zorg dat de tekst in het document komt vanuit de gegevens bronnen. De opmaak word dan gewoon vergeten.

Romke
RPG

Berichtdoor Jean » za nov 14, 2015 7:52 pm

Romke,

nogmaals bedankt..
Ik ga eens op het Engelse forum kijken.

Groet
Jean
Open Office 4.1.1.