Weergeven van een waarde als 2 data overeenkomen

Bespreek het rekenblad
martinploeger
Berichten: 3
Lid geworden op: zo aug 02, 2015 7:36 pm

Weergeven van een waarde als 2 data overeenkomen

Bericht door martinploeger »

Hallo,

Ik hoop wat hulp te kunnen krijgen bij het probleem waar ik momenteel tegen aanloop. Ik wil een soort van een planning voor werkzaamheden maken.

Wat ik wil is dat als een bepaalde datum ( kolom h ) overeenkomt met een andere datum (kolom a)
dat dan de info van betreffende regel(kolom c) wordt weergegeven in kolom b.
Dus in het voorbeeld wil ik graag dat in kolom b op datum 27-08-15 komt te staan: hout halen, container halen.

Is dit mogelijk en zo ja zou iemand mij een eindje op weg willen helpen ?

Alvast bedankt voor de hulp,

Martin


Ter info mijn doel is een soort van terugwaartse agenda te maken.
Ik zeg bv 1 oktober -4 weken ( is 3 september) dan wil ik graag op mijn kalender op 3 september een melding hebben van de taak die dan moet gebeuren (dit zouden meerdere taken kunnen zijn)
Alle oplossing zijn welkom, ook als het anders moet / kan dan wat ik zelf tot nu toe heb bedacht
Bijlagen
test.ods
(9.71 KiB) 164 keer gedownload
Laatst gewijzigd door martinploeger op ma aug 03, 2015 6:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 3.3.0
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Weergeven van een waarde als 2 data overeenkomen

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb niet zoveel ervaring met wat je wilt maken maar ik heb het idee dat je het best de agenda van je mobiele telefoon kunt gaan gebruiken. In de eenvoudige telefoon die ik heb zit denk ik al die functionaliteit die je zoekt. Voor het geval je toch iets wilt doen met OpenOffice is denk het leren zoeken over wat er al bestaat erg belangrijk. Ik heb op het Engelse forum gezocht met het woord calendar met dit resultaat. Daar kun je waarschijnlijk wel ideeën opdoen. Je hebt best kans dat er verwezen wordt naar een goed programma.

Als je toch zelf iets wilt maken zult je kennis moeten krijgen van de functies en de manier hoe datums worden opgeslagen. Je moet in ieder geval leren hoe vert.zoeken werkt. Voorlopig wacht ik af.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
martinploeger
Berichten: 3
Lid geworden op: zo aug 02, 2015 7:36 pm

Re: Weergeven van een waarde als 2 data overeenkomen

Bericht door martinploeger »

Hallo Romke,

Bedankt voor de reactie, ik heb mijn vraag op het engelse forum gesteld en hoop dat ze me daar verder kunnen helpen.

Groet

Martin

-edit spelling
OpenOffice 3.3.0
martinploeger
Berichten: 3
Lid geworden op: zo aug 02, 2015 7:36 pm

Re: Weergeven van een waarde als 2 data overeenkomen

Bericht door martinploeger »

Het is gelukt :)

Vraag gesteld op dat forum
https://forum.openoffice.org/en/forum/v ... =9&t=78442

De oplossing als bijlage hier toegevoegd mocht iemand het willen weten.


Groet

Martin
Bijlagen
test1.ods
(18.96 KiB) 166 keer gedownload
OpenOffice 3.3.0
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Weergeven van een waarde als 2 data overeenkomen

Bericht door RPG »

Hallo

Het is mooi dat je op het Engelse forum een oplossing gevonden/ gekregen hebt. Toch heb ik enig bezwaar tegen de manier van werken in het omgaan met de gegevens in het werkblad. Het bezwaar is voornamelijk dat je later moeite kunt krijgen met het aanpassen aan nieuwe situaties. Dit kan voorkomen als op een dag gegevens van twee projecten in een tabel moeten komen op de zelfde dag.

In het begin heb je al een klein tabelletje gemaakt. Namelijk die waarin de datums gecreëerd worden. Het lijkt mij voldoende om die gegevens als tekst en datums, dus zonder functies, naar een andere tabel te kopiëren. Die tabel laat zich eenvoudig sorteren op gewenste zaken. Je kunt het ook filteren.

Begin tabel
Voor verschillende soorten tabellen kun je kun je aparte begin tabellen maken. Die begin tabellen kopieer je dan in de eind tabel.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie