Voorwaardelijke opmaak

Bespreek het rekenblad
whitedragon
Berichten: 1
Lid geworden op: vr jul 10, 2015 8:53 pm

Voorwaardelijke opmaak

Bericht door whitedragon »

Goede avond,

Ik ben nieuw in het gebruik van openoffice, en zou graag iets van voorwadelijke opmaak willen gebruiken.
heb hier een calc file met 3000 lines of data, die ik simpel wil controleren.

[*]Als er in kolom M of N is een comma of een uitroep teken staat, zet de beoordeling in veld B op "slecht"
[*]Als er in kolom M of N "none" staat maak de rij orange
[*]Als er in Kolom L minder tekst staat dan 30 characters maak het veld orange

Er moet natuurlijk meer gebeuren, maar het 3 verschillende situatie geschetst, vanwaar ik verder kan spelen met de voorwaardelijke opmaak en kijken of het me verder zelf lukt :)

Alvast Bedankt!
Laatst gewijzigd door floris v op za jul 11, 2015 9:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spelling onderwerptitel verbeterd
Windows 7 x64 - Openoffice 4.1.1
RPG
Berichten: 4669
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Voorwadelijke opmaak

Bericht door RPG »

Hallo

Wanneer je pas bent begonnen met OOo en misschien zelfs nieuw in het gebruik in spreadsheet dan is het beste om eerst te beginnen met iets te studeren over hoe dat werkt.

https://wiki.openoffice.org/wiki/Docume ... ser_Guides
Bovenstaande link lijk mij een goed begin. Je kunt ook beginnen met het lezen van de help file. In de bibliotheek staan vast en zeker ook boeken die je aanspreken.

Ik weet niet of voorwaardelijke opmaak geschikt is om te beginnen daar ik er bijna nooit gebruik van maak. Ik zou eerder denken aan database bereiken of mogelijk zelfs een echte database.

Misschien kun je meer details geven over wat je al geprobeerd hebt. Verstandig lijkt mij ook om alle werkblad functies te leren.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland