Laatste ingevulde cel in een kolom selecteren met toets END

Bespreek het rekenblad
Toeppes
Berichten: 4
Lid geworden op: do jan 22, 2015 8:29 pm

Laatste ingevulde cel in een kolom selecteren met toets END

Bericht door Toeppes »

Momenteel selecteert de toets END automatisch het laatste ingevulde cel in een rij.
Hoe de laatste ingevulde cel in een kolom automatisch selecteren met de toets END ? Kan dat ingesteld worden ? Bednakt voor feedback.
Laatst gewijzigd door eremmel op vr jan 23, 2015 2:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Groene V op eerste post!
Open Office 4.01 / Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Laatste ingevulde cel in een kolom selecteren met toets

Bericht door RPG »

Hallo

De combinatie van de control toets met de pijltjes toetsen geeft verrassende resultaten.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Toeppes
Berichten: 4
Lid geworden op: do jan 22, 2015 8:29 pm

Re: Laatste ingevulde cel in een kolom selecteren met toets

Bericht door Toeppes »

Bedankt Romke / RPG voor je reactie. Eigenlijk logisch, maar ik vond geen antwoord in Help. Zaak is opgelost :super:
Open Office 4.01 / Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Laatste ingevulde cel in een kolom selecteren met toets

Bericht door RPG »

Hallo

Ik kon het eerst ook niet zo snel in de help file vinden. Het staat er wel. Vandaag heb ik het op nieuw gelezen en kon het wel vinden.

Voor naar beneden staat:
Verplaatst de cursor naar de onderkant van het huidige gegevensbereik. Als de rij onder de cel met de cursor leeg is, gaat de cursor omlaag naar de volgende rij die gegevens bevat.
Dit betekent dat je ook door verschillende bereiken kunt navigeren die op het zelfde blad staan.

Meer algemeen over de help file. Ik heb altijd veel de helpfile gelezen. In het begin is dat moeilijk aangezien je van verschillende woorden geen betekenis kent. Door het te blijven lezen komt de betekenis van de woorden mar ook het begrip van het geheel. Het is wel zo dat de helpfile geen inleiding is om om te gaan met OOo-calc. Ik ben er altijd van uit gegaan dat in de menu opties de belangrijkste zaken staan. Op die manier ben ik ook op de alle mogelijkheden gestuit die staan onder ; menu --> gegevens.

Dat heb ik weer zo goed mogelijk gecombineerd met andere krachtige hulp middelen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Toeppes
Berichten: 4
Lid geworden op: do jan 22, 2015 8:29 pm

Re: Laatste ingevulde cel in een kolom selecteren met toets

Bericht door Toeppes »

Heel erg bedankt Romke/RPG . Heb inderdaad ook lang moeten zoeken maar uiteindelijk gevonden in "Sneltoetsen voor werkbladen".
Open Office 4.01 / Windows 7
Toeppes
Berichten: 4
Lid geworden op: do jan 22, 2015 8:29 pm

Re: Laatste ingevulde cel in een kolom selecteren met toets

Bericht door Toeppes »

OPGELOST
Open Office 4.01 / Windows 7
Plaats reactie