Die staan daar vanwege de functie DDE.EMn schreef:Bij "Bewerken", "Koppelingen" daarentegen stonden een hele reeks koppelingen, één per cel, voor die lijnen overeenkomende met de data van de verschillende maanden, maar ook ééntje met als 'element' "sdt_14.xls","april", en zelfs ééntje met alleen "sdt_13.xls"
Het beste is om de gegevens in een spreadsheet te plakken. Daarna van de gehele tabel een draaitabel maken. Het plakken van dat rijtje gegevens kost minder moeite dan om de formules aan te passen.EMn schreef:Niet erg praktisch om iets op te zoeken of te verbeteren. Enfin voor het ogenblik is het voornaamste dat het probleem is gevonden en opgelost.
Een draaitabel is meestal bedoeld als eind resultaat. Daar een draaitabel erg flexible is kan de zelfde draaitabel gebruikt worden voor de verschillende resultaten.EMn schreef:Wat ik niet terugvond was hoe ik het 'resultaat' van zo een draaitabel kan opnemen in een ander, nieuw bestand.
Het is mij niet zo duidelijk wat hiermee bedoeld word.EMn schreef:Iets anders: sinds OO dus een nieuw profiel aanmaakte wil het programma blijkbaar niet meer automatisch een waarde voor een zone van een kolom voorstellen, waarde die begint met dezelfde letters als een ander veld van dezelfde kolom, en ik kan maar niet terugvinden waar ik dit kan opgeven.
EMn schreef:Uit het - alleen-lezen - bestand van een andere toepassing haal ik elke dag de laatst bijgevoegde gegevens om mijn eigen rekenblad bij te werken. Sinds een paar weken krijg ik in verschillende bepaalde reeds vroeger bijgewerkte cellen van mijn werkblad de boodschap "De koppeling kan niet bijgewerkt worden" Ik moet dan opnieuw door een copy-paste + bijwerken de link herstellen, vooraleer ik de gegevens allemaal correct terug heb. Het gaat blijkbaar altijd over dezelfde cellen. Kan iemand mij zeggen wat ik kan doen om dit te vermijden? Met dank vooraf en vriendelijke groeten.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast