Register van uitkomsten maken

Bespreek het rekenblad
AdamDJL
Berichten: 1
Lid geworden op: vr jan 31, 2014 2:37 pm

Register van uitkomsten maken

Bericht door AdamDJL »

Ik probeer voor mijn studie een rekenkundige simulatie van evolutie maken en ik vraag me daarom af of er in Calc een mogelijkheid is om een lijst te maken van verschillende uitkomsten die je door willekeurige selectie kunt genereren?

Tot zover heb ik een cel gemaakt die steeds een willekeurig cijfer uit een bepaald bereik genereert. Op basis daarvan laat ik Calc een aantal berekeningen uitvoeren, waar steeds één uitkomst uit voort komt. Dit is de bedoeling; uit elk incident moet slechts één uitkomst voortkomen. Nu wil ik de verschillende uitkomsten (van verschillende incidenten) die daaruit voortkomen automatisch in een lijst laten zetten, waarna ik die bijvoorbeeld in volgorde van groot naar klein kan zetten.

Bij voorbaat dank voor het meedenken!
OpenOffice 3.4.1 op Windhoos Fietstas
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Register van uitkomsten maken

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb het idee dat een spreadsheet niet het geschikte middel is om dat te doen. Als je hier geen verdere reacties ontvangt is het beter om de vraag op het Engelse forum te stellen.

Er is tool die oplosser of solver heet maar ik weet niet wat daarmee mogelijk is.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Register van uitkomsten maken

Bericht door floris v »

Klinkt heel interessant. Maar het is me niet helemaal duidelijk hoe dat bestand eruit zou zien. Als het gaat om regels waar in een vaste kolom de startwaare staat waar dan in de andere cellen in de regel verder mee wordt gerekend, zou je het geheel als csv kunnen opslaan en dat weer in Writer kunnen openen en daar sorteren. Het zou ook kunnen om hiervoor een speciaal computerprogramma te schrijven, dat dan een voor b.v. Writer leesbaar bestand moet maken.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie