EasyAdmin

Bespreek het rekenblad

EasyAdmin

Berichtdoor gerodona » zo nov 10, 2013 3:42 pm

Ik heb voor mijn administratie EasyAdmin in gebruik. EasyAdmin (zie http://www.excelboekhouding.nl/web/) is een op Excel gebaseerd administratiepakket voor kleine ondernemers en ZZP-ers. Probleem is dat een EasyAdmin xlsx file niet wil laden in Calc. Vanuit de leverancier van EasyAdmin wordt gezegd dat OO niet wordt ondersteund. Wie weet raad?
OpenOffice 4.0.1 voor Windows
gerodona

Re: EasyAdmin

Berichtdoor RPG » zo nov 10, 2013 3:46 pm

Hallo

gerodona schreef:Ik heb voor mijn administratie EasyAdmin in gebruik
Op welke manier gebruik je het nu dan?

Romke
LibreOffice 6.1.6.3 op openSUSE Leap 15
RPG

Berichtdoor RPG » zo nov 10, 2013 3:55 pm

Hallo

Ik heb gekeken op de site van hun en het lijkt mij dat je het alleen met Excell kunt gebruiken. De vraag lijkt mij meer gepast voor hun dan op dit forum. Je heb blijkbaar bij hun een produkt gekocht wat alleen kan werken als je Excell hebt.

Romke
RPG

Berichtdoor floris v » ma nov 11, 2013 12:48 am

Eens met RPG. Mogelijk kun je het programma zo instellen dat je ook als xls kunt opslaan. Kijk als dat zo is eens of dat wel geopend kan worden door Calc.
* AOO 4.1.6 op Linux Mint
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
floris v

Berichtdoor gerodona » za nov 23, 2013 1:48 pm

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb het als .xls opgeslagen en dan laadt de sheet wel, maar mis ik de nodige functionaliteit :-(
Ik vrees dat ik of een ander administratiepakket moet gaan zoeken (tips zijn welkom!) of aan Excel blijf vast zitten.
OpenOffice 4.0.1 voor Windows
gerodona

Berichtdoor RPG » za nov 23, 2013 6:00 pm

Hallo

gerodona schreef:Ik vrees dat ik of een ander administratiepakket moet gaan zoeken (tips zijn welkom!) of aan Excel blijf vast zitten.
Neem de tijd voor een overstap. Kijk eens op de site van Cor Nouws. Daar kun je misschien algemene adviezen vinden.

Romke
RPG

Berichtdoor eremmel » zo nov 24, 2013 12:06 am

Je zou LibreOffice 4.1.x kunnen proberen. Deze loopt iets voor mbt support voor xlsx bestanden (lezen), maar is m.i. minder stabiel, ik heb wat problemen met LO en complexe sheets, maar het zou voor u de oplossing kunnen zijn.
Note: u kunt verschillende AOO/LO versies naast elkaar installeren.
Is uw vraag beantwoord; pas uw initiële bericht aan: zet er [Opgelost] voor en vink de V aan
LO4.2.8.2 W10 vanwege ORB; AOO4.1.4, LO5.2.5.1,LO6.0.5.2 op W7ESP1 64
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
eremmel

Berichtdoor cornouws » ma nov 25, 2013 11:35 pm

gerodona schreef:Ik heb het als .xls opgeslagen en dan laadt de sheet wel, maar mis ik de nodige functionaliteit :-(

Heb even gekeken en het ziet er uit alsof het een blad is dat met allerlei macro's werkt.
Die doen in LibreOffice wel meer dan in OpenOffice, maar het lijkt me sterk dat alles het doet.

gerodona schreef:Ik vrees dat ik of een ander administratiepakket moet gaan zoeken (tips zijn welkom!) of aan Excel blijf vast zitten.

Bij 'ander administratiepakket' denk ik aan deze : http://www.squirrel.nl/nl/products/eekboek.html
Maar wel een waarvoor je iets van admin moet weten...
Je kan ook ergens anders tips (twitter/LindedIn OS/FB) tips voor een ander administratiepakket vragen..

Succes,
Cor
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
cornouws

Keer terug naar Calc