Vastlopen OO

Bespreek het rekenblad
j.weggers
Berichten: 4
Lid geworden op: ma apr 29, 2013 9:14 pm

Vastlopen OO

Bericht door j.weggers »

OO.3.4.1 op Win7.
OpenOffice Calc loopt bij mij vast in de volgende situatie:
Ik selecteer (bijv.) een rij.
klik op: kopiéren.
per ongeluk klik ik nogmaals op kopiéren.
het programma staat vast.
Kan, via Taakbeheer, alleen nog maar afgebroken worden.
Wie weet raad?
OpenOffice 3.4.1 op Windows 7
Johan
Berichten: 496
Lid geworden op: di jun 02, 2009 11:53 pm

Re: Vastlopen OO

Bericht door Johan »

Als u kijkt naar de prestaties van uw computer onder taakbeheer, wordt de processor eventueel nog benut? Als Calc vastloopt, zal het zichzelf proberen te verhelpen en dit zie je aan een onrustige processor. Als u processor helemaal op 0 % blijft staan, heeft u inderdaad een serieuze vastloper.
j.weggers
Berichten: 4
Lid geworden op: ma apr 29, 2013 9:14 pm

Re: Vastlopen OO

Bericht door j.weggers »

Johan antwoordde: Als u kijkt naar de prestaties van uw computer onder taakbeheer, wordt de processor eventueel nog benut? Als Calc vastloopt, zal het zichzelf proberen te verhelpen en dit zie je aan een onrustige processor. Als u processor helemaal op 0 % blijft staan, heeft u inderdaad een serieuze vastloper.

De andere processen zijn nog wel gaande, maar OO reageert niet meer. Ook niet na klikken op: aktiveren.
Bedankt voor de reactie!
OpenOffice 3.4.1 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Vastlopen OO

Bericht door RPG »

Hallo

Als aanvullende vraag: Treedt het probleem op in alle spreadsheet documenten of alleen in het spreadsheet waar nu de vraag over gaat.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Johan
Berichten: 496
Lid geworden op: di jun 02, 2009 11:53 pm

Re: Vastlopen OO

Bericht door Johan »

j.weggers schreef: De andere processen zijn nog wel gaande, maar OO reageert niet meer. Ook niet na klikken op: aktiveren.
Bedankt voor de reactie!
Het is normaal dat u OoO niet kan activeren terwijl het zichzelf aan het herstellen is. Onder Linux durft het venster van OoO dan zelfs een tijd lang grijs te verkleuren. Als uw computer een tijdje is opgestart, ziet u dat uw processor wordt gebruikt zonder dat u ook maar iets doet? Als W7 volledig is opgestart bij mij, heb ik een verbruik van 0% tot 1% van mijn processor. Dat éne procent komt dan door het venster van taakbeheer. Het is belangrijk dat uw computer malware vrij is.
Verder durf ik ook te denken aan de hardware. Hoeveel RAM heeft uw computer tot ter beschikking en werkt het naar behoren? (Memtest.)
En natuurlijk kan er tijdens de installatie van OoO ook iets fout gelopen zijn. Als u de tweede keer Ctrl C drukt dat het klembord dan een verkeerd geheugen adres toegewezen krijgt; bijvoorbeeld. Momenteel is er vooral veel mist waar de juiste oorzaak ligt. Bijgevolg is het interessant om malware en hardware mankementen te kunnen uitsluiten.
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Vastlopen OO

Bericht door RPG »

Hallo Johan

Ik denk dat je gelijk met de plaats waar je de oorzaak zoekt.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
j.weggers
Berichten: 4
Lid geworden op: ma apr 29, 2013 9:14 pm

Re: Vastlopen OO

Bericht door j.weggers »

Hij doet het bij elk bestand dat ik hierop getest heb.
En wat nog meer opvalt. Hij deed dat ook op m'n vorige laptop onder Vista, met een wat oudere OO versie.
Maar ik kreeg nu zo genoeg van deze situatie, dat ik op zoek ben gegaan naar hulp.
De nieuwe laptop is een Asus R700V met een Core-i5 en 6GB aan werkgeheugen.
OO werkt vlekkeloos en snel, tot dat ik me een keer vergis en 2x op copy klik.
Ik heb zeker wel 10 tot 15 minuten gewacht, maar hij blijft hangen. Het lijkt er echt niet op dat hij bezig is met herstellen!
OpenOffice 3.4.1 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Vastlopen OO

Bericht door RPG »

Hallo

Wat is het doel van het programma?
Hoe wordt het opgeslagen?
Is een voorbeeld mogelijk?

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Vastlopen OO

Bericht door RPG »

Hallo

Iets wat me nu door het hoofd schiet: Wordt er aan bewerkingen gedaan waarbij een functie of string of paragraph of nog iets anders groter wordt dan 64KB.

Dit kan voor problemen zorgen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
j.weggers
Berichten: 4
Lid geworden op: ma apr 29, 2013 9:14 pm

Re: Vastlopen OO

Bericht door j.weggers »

Dit was een hele goede hint!
Ik heb het geprobeerd met een regel met slechts enkele cellen, en dat geeft inderdaad geen probleem.
Het laatste geval waarin het zich voordeed was een regel met meer dan 50 cellen en heel veel formules.
Ik ga het verder uitproberen op het door u aangegeven spoor.
Heel vriendelijk bedankt.
OpenOffice 3.4.1 op Windows 7
Plaats reactie