crasht om de minuut

Bespreek het rekenblad
PixelDude
Berichten: 2
Lid geworden op: vr jun 18, 2021 4:08 pm

crasht om de minuut

Bericht door PixelDude »

Ik was heel tevreden met de OpenOffice toepassingen op mijn oude computer.
Bij de aanschaf van een snelle nieuwe laptop van Microsoft, 32GB, 1TB SDD, installeerde ik de OpenOffice 4.1.10 versie. De Writer en de Impress lijken naar behoren te werken ... maar wat is er aan de hand met de Calc? Ik kan geen minuut handelingen in de Calc uitvoeren (geen bewerkingen maar bijv. kadertjes trekken) of de ene na de andere crash met herstel wordt uitgevoerd. Gewoon onbruikbaar. Wat is er mogelijks aan de hand? Zie als vb bestand in bijlage.
Bijlagen
openoffice 1.png
OpenOffice 4.1.10 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: crasht om de minuut

Bericht door RPG »

Ik heb geen idee waarom jouw computer crasht. Maar het vernieuwen van het gebruikers profiel wil soms wel vaak helpen. Zeker als je het oude gebruikersprofiel gekopieerd hebt. Het zou kunnen dat er geen JAVA 32 bits is geinstalleerd. Er zal wel een 64 bits versie zijn maar die werkt niet bij ApacheOffice.
In Troubleshooting Open/LibreOffice and Java (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum geeft Villeroy een verklaring helaas wel in het Engels

Nu is het zo dat ApacheOffice feitelijk al 10 jaar weinig vernieuwingen kent LibreOffice wordt vrij voordurend aangepast. Het zou best kunnen dat ApacheOffice ook problemen heeft met een echt nieuwe computer.

Het advies als de problemen blijven voortduren na het vernieuwen van het gebruikers profiel stap dan over naar LibreOffice. Je krijgt automatische de goed versie 32/64 bits, je heb waarschijnlijk ook al de goede java versie. LibreOffice is veel van het zelfde dus het overstappen is niet zo'n probleem. Ondanks alle overeenkomsten is het niet verstandig bestanden die veranderd zijn in LibreOffice later nog weer te gebruiken in ApacheOffice.
In fatal error // bad allocation (Toon onderwerp) • OpenOffice.org heb ik links geplaatst voor LibreOffice maar ook voor test versie voor ApacheOffice. Voor bedrijven zou ik kiezen voor de veilige weg van een stabiele versie die werkt.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
PixelDude
Berichten: 2
Lid geworden op: vr jun 18, 2021 4:08 pm

Re: crasht om de minuut

Bericht door PixelDude »

Hartelijk dank voor het antwoord. Ik gebruik een Java 64. Wellicht situeert zich daar het probleem. Ik ga je voorstellen verder uitzoeken.
OpenOffice 4.1.10 op Windows 10
Plaats reactie