word doc opent niet in writer

Bespreek de tekstverwerker
VW54
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mei 03, 2010 4:24 pm

word doc opent niet in writer

Bericht door VW54 »

Op mijn laptop met Windows 7 = OO 3.2.0 geinstalleerd (had 3.1 en dit was eerst verwijdert). Hoopte dat dit mijn probleem zou oplossen. Alle instellingen aangepast en ook de help-files bekeken, ook op dit forum (of ik kan ze niet vinden?), maar krijg het niet voor elkaar om Wordfiles 2003 te openen die met de mail worden gestuurd. Inmiddels alle tekensets geprobeerd. Wat doe ik fout :?:
OpenOffice 3.2.0 op Windows 7
Johan
Berichten: 496
Lid geworden op: di jun 02, 2009 11:53 pm

Re: word doc opent niet in writer

Bericht door Johan »

Als u een *.doc document heeft staan op uw pc, opent dit automatisch met writer indien u erop dubbelklikt?
VW54
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mei 03, 2010 4:24 pm

Re: word doc opent niet in writer

Bericht door VW54 »

Johan schreef:Als u een *.doc document heeft staan op uw pc, opent dit automatisch met writer indien u erop dubbelklikt?
Ja, dat heb ik zo ingesteld in de optielijst. Het vreemde is als ik een word 2003 doc krijg via de mail op mijn XP PC ik de bijlage wel kan openen in Word maar op de laptop met windows 7 en de laatste OO versie niet, ik krijg dan een hele pagina met onleesbare tekst, ook als ik verschillende tekensets probeer. :?
OpenOffice 3.2.0 op Windows 7
Johan
Berichten: 496
Lid geworden op: di jun 02, 2009 11:53 pm

Re: word doc opent niet in writer

Bericht door Johan »

U krijgt de bijlage dus wel open. Kan u een voorbeeld van zo'n bijlage posten? (Dus een *.doc file zonder gevoelige en persoonlijke informatie.)
VW54
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mei 03, 2010 4:24 pm

Re: word doc opent niet in writer

Bericht door VW54 »

Johan schreef:U krijgt de bijlage dus wel open. Kan u een voorbeeld van zo'n bijlage posten? (Dus een *.doc file zonder gevoelige en persoonlijke informatie.)
Hallo Johan,
Zo krijg ik dit binnen op de laptop.
Als ik het in de gedeelde map sleep (netwerk met 1 vaste en 2 laptops) kan ik het dus wel openen met WORD 2003 op de vaste PC met XP maar niet met de Laptop met W.7
thanks!
Albert
Bijlagen
27-4-2010_13-11-45_583.doc
zo komt het binnen als e-mail bijlage
(126.67 KiB) 288 keer gedownload
OpenOffice 3.2.0 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: word doc opent niet in writer

Bericht door RPG »

Hallo

Als ik doc verander in xml dan gaat het wel goed. Dat wil niet zeggen dat het altijd goed zal gaan.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
VW54
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mei 03, 2010 4:24 pm

Re: word doc opent niet in writer

Bericht door VW54 »

RPG schreef:Hallo

Als ik doc verander in xml dan gaat het wel goed. Dat wil niet zeggen dat het altijd goed zal gaan.

Romke
Bedankt Romke,
maar xml lukt helaas ook niet.
Heb het net ook voor de zekerheid geprobeerd op mijn andere laptop met XP erop en net als op de Lap met Windows 7 negatief resultaat.
Alleen op de vaste PC met XP en Word 2003 lukt het wel tot nu toe.
OpenOffice 3.2.0 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: word doc opent niet in writer

Bericht door RPG »

Hallo

Dat het bij mij wel werkt en op andere niet kan liggen aan het feit dat ik een Go-oo versie heb en dat schijnt beter met windows te kunnen werken.

als bewijs het bestand en let op het is veel kleiner. Ik heb het nu opgeslagen als een doc bestand

Romke
Bijlagen
27-4-2010_13-11-45_583.doc
(33 KiB) 223 keer gedownload
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Johan
Berichten: 496
Lid geworden op: di jun 02, 2009 11:53 pm

Re: word doc opent niet in writer

Bericht door Johan »

Romke,
ik krijg toch een ander resultaat te zien dan het oorspronkelijke bestand.

Arnold,
OpenOffice kan inderdaad niet overweg met dit document. Dit gaat op voor zowel de OoO versie als de Goo versie. Romke heeft een "herkenbaar" resultaat, maar als men dan dit terug opent met MSWord, ziet men duidelijke veranderingen waardoor het document moeilijk uitprintbaar wordt. (Er staat tekst naast het blad?) Dit document maakt gebruik van tabellen en tekstvelden. Writer gaat op een andere manier om met tabellen, tekstvelden en ook met afbeeldingen. De technische uitleg ontsnapt mij momenteel. Ongetwijfeld ligt daar de oorzaak van het probleem. Een eventuele oplossing voor uw probleem kan ik niet uit mijn mouw schudden. :(
Plaats reactie