woordenboek bewaren

Bespreek de tekstverwerker
Quercus
Berichten: 3
Lid geworden op: do feb 25, 2010 12:20 pm

woordenboek bewaren

Bericht door Quercus »

Ik voeg regelmatig woorden toe aan het standaard woordenboek, maar helaas moet ik, als ik mijn pc schoon maak, OpenOffice regelmatig opnieuw installeren. Ik ben dan alle woorden kwijt die ik toegevoegd heb en moet weer geheel opnieuw beginnen. Weet iemand een manier waarop ik mijn inspanningen kan behouden?
OpenOffice 3.0 op Windows XP
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: woordenboek bewaren

Bericht door floris v »

Dat is een kwestie van een back-up maken maar de persoonlijke instellingen. Op Win XP zijn die te vinden in C:\Documenten en instellingen\Gebruikersnaam\Application data\OpenOffice.org\3\user\
standard.dic staat dan in de map wordbook (maar het kan handig zijn alle mappen door te nemen op bewaarbaar materiaal).
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Quercus
Berichten: 3
Lid geworden op: do feb 25, 2010 12:20 pm

Re: woordenboek bewaren

Bericht door Quercus »

Ik heb zojuist mijn "onderschrift"gewijzigd. Ik gebruik nu LibreOffice 5.1.5.2 in Windows 10.
Het antwoord voor XP heb ik al geprobeerd en daarna in dezelfde geest alle userinstellingen doorgespit maar ik vond wordbook nergens en ook niets dat er op leek.
Sorry voor de moeite maar ik was vergeten dat onderschrift aan te passen.
OpenOffice 3.0 op Windows XP
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: woordenboek bewaren

Bericht door floris v »

In Windows 10 staat hij onder Users\{Gebruikersnaam}\AppData\Roaming\LibreOffice\4\User. Bij mij staat daar het hele rijtje autocorr, autotext, backup, basic, ... wordbook.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie