Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bespreek de tekstverwerker
Filip
Berichten: 2
Lid geworden op: do mei 14, 2009 5:51 am

Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door Filip »

Dag iedereen,

Ik heb een probleem met mijn Nederlandse spellingscontrole in OpenOffice Writer 3.0.1.

Volgens mij is alles correct geinstalleerd maar toch laat OO Writer mij volop fouten maken, dit zowel met de spellingscontrole continu aan terwijl ik typ als bij een controle achteraf.
Wat doe ik verkeerd ???
Ik heb Dutch spelling and hyphenation dictionaries 2008.07.01 geinstalleerd en geactiveerd en ik werk met Windows Vista.

Filip
Caracalla
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:32 pm
Locatie: Nederland.

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door Caracalla »

Welkom op het forum.

Eerst even controleren of alles inderdaad goed geïnstaleerd is:
- Is de taal die onderaan, in de statusbalk, voor jouw tekst staat aangegeven Nederlands?
- Als je naar extra->speling en grammatica gaat, staat er dan een blauw vinkje voor Nederlands.

Als je een upgrade hebt gedaan van 2.x naar 3.x dan kan het nodig zijn om je profiel te resetten, om dit te doen moet je:
- De map user (\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Roaming\OpenOffice.org\3\user) een andere naam geven.
- Openoffice opnieuw opstarten en nee zeggen tegen het overzetten van persoonlijke instellingen.

Succes.
Is je probleem opgelost of je vraag beantwoord?
Zet dan [opgelost] in de titel van je draad.
Gebruikersavatar
henke54
Berichten: 305
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:28 pm

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door henke54 »

Momenteel is het best van Nederlands(NL) aan te vinken denk ik .
Ik werk met Ubuntu , maar in Vista (denk ik) zal dat waarschijnlijk ook zo zijn, dat de Nederlands(Belgie) spellingcontrole (nog) niet werkt ? :
Bijlagen
Schermafdruk.png
LibreOffice 3.5.4.2
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
Filip
Berichten: 2
Lid geworden op: do mei 14, 2009 5:51 am

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door Filip »

Alvast bedankt voor de reakties maar het helpt me voorlopig niet verder. Ik heb OpenOffice al eens opnieuw geïnstalleerd maar ook dit brengt geen beterschap. Hopelijk kan deze printscreen duidelijkheid brengen.

Afbeelding
Caracalla
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:32 pm
Locatie: Nederland.

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door Caracalla »

Vreemd, het lijkt er op dat je geen woordenlijsten hebt. Engelse spellingscontrole werkt ook niet neem ik aan?

Probeer deze extensie eens te installeren, misschien dat dat helpt.

Vergeet niet om na installatie OOo volledig af te sluiten, ook de quickstarter.
Is je probleem opgelost of je vraag beantwoord?
Zet dan [opgelost] in de titel van je draad.
jakke
Berichten: 15
Lid geworden op: di mei 12, 2009 11:39 am
Locatie: Berchem-Antwerpen

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door jakke »

Hallo ,
ik dacht dat aangeraden werd Nederlands -Nederland te gebruiken omdat Belgisch -Nederlands voorlopig niet werkt .
Op deze manier werkt het in ieder geval bij mij .
Extensies heb ik niet hoeven te installeren .
Windows 8.1
Open Office 4.0.1
Gebruikersavatar
lode
Berichten: 85
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 11:27 am

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door lode »

Ik gebruik ook Nederlands-Nederland, maar deze laat blijkbaar ook steken vallen.
Als ik dit schrijf " dit if faut geshreven" dan gaat de spelling het woordje "geshreven" verbeteren naar "geschreven", maar het woordje "faut" laat hij ongemoeid.
Dus niet te veel betrouwen op de controle is de boodschap.

groeten
Lode
HP Pavilion p6-2030be/WIN 7 Home Premium SP1/Intel Core i5-2500.3.3GHz/ 8Gb DDR3 HD 1.5 TB/IE 9/MS Office Pro 2003/OpenOffice 3.3.0 NL/NOD32nl
Caracalla
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:32 pm
Locatie: Nederland.

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door Caracalla »

Komt doordat er in de woordenlijst ook uitdrukkingen staan die niet Nederlands zijn maar wel in het Nederlands gebruikt worden. "Comme il faut" bijvoorbeeld. Goed, het is niet een uitdrukking die vaak gebruikt wordt, maar hij staat wel in de Van Dale. Nu zou het natuurlijk mooi zijn als OOo alleen die hele uitdrukking goed zou keuren maar dat kan kennelijk niet, het programma kan de woorden kennelijk alleen apart bekijken. Daarom zullen woorden als faut, the en counter dus goed gerekend worden.
lode schreef:Dus niet te veel betrouwen op de controle is de boodschap.
Dat, is uiteraard goed advies.


@Jakke, het gaat er om dat de spellingscontrole bij hem helemaal niet werkt. Een extensie installeren zou inderdaad niet nodig moeten zijn als je al de Nederlandse versie van het programma hebt maar bij hem zit er duidelijk iets fout.
Hoeveel verschil zit er trouwens tussen de Nederlandse en de Vlaamse spelling? Ik dacht dat dat hetzelfde was.
Is je probleem opgelost of je vraag beantwoord?
Zet dan [opgelost] in de titel van je draad.
Gebruikersavatar
lode
Berichten: 85
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 11:27 am

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door lode »

Ik denk dat er toch iets mis is met de Belgische spellingscontrole
Dit krijg ik met Nederlands-Belgie
oo20.jpg
En dit bij Nederlands-Nederland
oo21.jpg
groeten
Lode
HP Pavilion p6-2030be/WIN 7 Home Premium SP1/Intel Core i5-2500.3.3GHz/ 8Gb DDR3 HD 1.5 TB/IE 9/MS Office Pro 2003/OpenOffice 3.3.0 NL/NOD32nl
Caracalla
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:32 pm
Locatie: Nederland.

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door Caracalla »

lode schreef:Ik denk dat er toch iets mis is met de Belgische spellingscontrole
Dit krijg ik met Nederlands-Belgie ...
Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat er een Belgische versie van de spellingscontrole was, nooit gezien.
Wordt die meegeleverd met de Nld versie van OOo?
Is je probleem opgelost of je vraag beantwoord?
Zet dan [opgelost] in de titel van je draad.
Gebruikersavatar
lode
Berichten: 85
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 11:27 am

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door lode »

@caracalla,
Daar zit het hem juist.
Bij "taalinstellingen - landinstellingen" kunt ge kiezen voor Nederlands-Belgie
oo22.jpg
En ook bij "standaardtalen" maar bij Belgie staat geen ABC icoontje
oo23.jpg
Dus best alles in NL-Nl laten staan.
groeten
Lode
HP Pavilion p6-2030be/WIN 7 Home Premium SP1/Intel Core i5-2500.3.3GHz/ 8Gb DDR3 HD 1.5 TB/IE 9/MS Office Pro 2003/OpenOffice 3.3.0 NL/NOD32nl
simonbr
Berichten: 7
Lid geworden op: di mei 12, 2009 6:30 am

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door simonbr »

lode schreef:Als ik dit schrijf " dit if faut geshreven" dan gaat de spelling het woordje "geshreven" verbeteren naar "geschreven", maar het woordje "faut" laat hij ongemoeid.
Dat komt omdat er in de woordenlijst ook staat "comme il faut" (dat ook in het Groene Boekje staat, zie http://woordenlijst.org/zoek/?q=comme+il+faut&w=w) en omdat woordgroepen niet als geheel, maar alleen als onderdelen kunnen worden gecheckt, dus als comme, il, en faut.

We zijn bezig met regels voor in de grammaticacontrole waardoor je een melding krijgt als je "faut" schrijft zonder "comme il" ervoor, etc.
simonbr
Berichten: 7
Lid geworden op: di mei 12, 2009 6:30 am

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door simonbr »

jakke schreef:ik dacht dat aangeraden werd Nederlands -Nederland te gebruiken omdat Belgisch -Nederlands voorlopig niet werkt .
De reden daarvan is dat in OpenOffice.org 2 en eerder het extra geheugen kostte om dezelfde spellingwoordenlijst voor nl_NL en nl_BE te laden.
Dit schijnt in OpenOffice.org 3 niet het geval te zijn. Daarom is de extensie aangepast, en als je auto-update aan hebt staan wordt die als het goed is binnen afzienbare tijd automatisch bijgewerkt.

Je kunt het ook zelf proberen: http://simonbr.xs4all.nl/wiki/index.php ... _met_nl_BE
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door floris v »

Wel gek dat er een aparte lijst is voor Belgisch Nederlands - is dat voor woorden die in Nederland niet gangbaar zijn, of wijkt de lijst af van de regels van de Taalunie?
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Caracalla
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:32 pm
Locatie: Nederland.

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door Caracalla »

simonbr schreef:We zijn bezig met regels voor in de grammaticacontrole waardoor je een melding krijgt als je "faut" schrijft zonder "comme il" ervoor, etc.
Interessant, waar is daar meer informatie over te vinden? EDIT: laat maar, heb je wiki gevonden.
Zou het trouwens niet handiger zijn om de spellingscontrole te leren met meerdere woorden om te gaan? Hoef je die frasen ook niet twwee keer in te voeren.
Is je probleem opgelost of je vraag beantwoord?
Zet dan [opgelost] in de titel van je draad.
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door floris v »

Zou het trouwens niet handiger zijn om de spellingscontrole te leren met meerdere woorden om te gaan? Hoef je die frasen ook niet twwee keer in te voeren.
Klopt, maar dan moet je de hele software voor de spellingcontrole op zijn kop zetten. Want je kunt erop rekenen dat het onderdeel spellingcontrole voor alle talen hetzelfde is, en dat het alleen de woordenboeken voor de verschillende talen gebruikt. Verder moet je je niet blind staren op de spellingcontrole. Als je "stelen" typt in plaats van "stellen", krijg je geen waarschuwing. En dat geldt voor alle ter plaatse fout gespelde woorden die wel goed gespelde Nederlandse woorden zijn. De spellingcontrole moet een hulpmiddel zijn, maar de beste controleur blijft de mens die de spellingsregels kent, wat een hele prestatie is, als je bedenkt dat het groene boekje spellingchecker naast spellingsregels zet. :shock:
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Caracalla
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:32 pm
Locatie: Nederland.

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door Caracalla »

floris v schreef:
Zou het trouwens niet handiger zijn om de spellingscontrole te leren met meerdere woorden om te gaan? Hoef je die frasen ook niet twee keer in te voeren.
Klopt, maar dan moet je de hele software voor de spellingcontrole op zijn kop zetten. Want je kunt erop rekenen dat het onderdeel spellingcontrole voor alle talen hetzelfde is, en dat het alleen de woordenboeken voor de verschillende talen gebruikt.
Ik neem aan dit dit probleem niet uniek is voor het Nederlands, ook in andere talen worden buitenlandse uitdrukkingen gebruikt. Bovendien; als de oplossing waar Simon aan werkt in OOo zelf, dus niet in Hunspell, zit dan hebben alleen gebruikers van OOo er iets aan. Als het probleem in Hunspell wordt opgelost dan werkt het door naar heel veel meer mensen. Hunspell wordt veel gebruikt, bijvoorbeeld in Firefox, Thunderbird en, sinds kort, Opera.
floris v schreef:Verder moet je je niet blind staren op de spellingcontrole. Als je "stelen" typt in plaats van "stellen", krijg je geen waarschuwing. En dat geldt voor alle ter plaatse fout gespelde woorden die wel goed gespelde Nederlandse woorden zijn. De spellingcontrole moet een hulpmiddel zijn, maar de beste controleur blijft de mens die de spellingsregels kent, wat een hele prestatie is, als je bedenkt dat het groene boekje spellingchecker naast spellingsregels zet. :shock:
Natuurlijk, een computerprogramma kan geen alternatief vormen voor de eigen talenkennis. Je kunt draken van zinnen maken die zlefs de beste software zonder blikken of blozen goedkeurt.
Dat spellingchecker volgens het groene boekje een correct woord is is eigenlijk belachelijk.
Is je probleem opgelost of je vraag beantwoord?
Zet dan [opgelost] in de titel van je draad.
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door floris v »

Nou ja, je moet bedenken dat een groot aantal woorden in die lijst er door een programma in zijn gekomen, niet doordat een mens ze heeft uitgekozen. Een boel mensen in de goede posities schrijven kennelijk eerder spellingchecker dan spellingcontrole, en dus staat het ene woord wel en het andere niet in de lijst. Belangrijk is dat nauwelijks, het zijn voorbeelden van hoe je woorden met "spelling" samenstelt. Verder vind ik die paar gevallen van buitenlandse woorden die worden gemarkeerd niet zo heel erg. Ik zou dan eerder de grammaticacontrole integreren. Dan moet je woordgroepen gaan bekijken, en dan kun je die vaste verbindingen er meteen bij doen. Alleen voor de vaste verbindingen is een beetje veel. Bedenk ook dat herzien van programmacode tot nieuwe bugs kan leiden. Wil je dat straks alle niet herkende woorden uit je tekst worden geschrapt?
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Caracalla
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:32 pm
Locatie: Nederland.

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door Caracalla »

floris v schreef:Ik zou dan eerder de grammaticacontrole integreren. Dan moet je woordgroepen gaan bekijken, en dan kun je die vaste verbindingen er meteen bij doen. Alleen voor de vaste verbindingen is een beetje veel. Bedenk ook dat herzien van programmacode tot nieuwe bugs kan leiden. Wil je dat straks alle niet herkende woorden uit je tekst worden geschrapt?
Ik weet weinig tot niets van de techniek achter Hunspell dus dit is eigenlijk maar gezwam in de ruimte. Dat gezegd hebbend; het lijkt me dat het makkelijker is om Hunspell te leren ook met clusters om te gaan, in plaats van alleen individuele woorden. Dan een complete grammatica module in te bouwen. Als die geïntegreerd zou kunnen worden zou dat natuurlijk alleen maar mooi zijn, zolang hij uitgezet kan worden. Die van MS office vond ik in elk geval alleen maar irritant. Zeiken dat ik in een scriptie formeel schrijf, gah!
Vanzelfsprekend kunnen veranderingen tot fouten in de code leiden maar als ontwikkelaars zich daardoor lieten beperken werkten we nu nog met OOo 1.0
Is je probleem opgelost of je vraag beantwoord?
Zet dan [opgelost] in de titel van je draad.
jakke
Berichten: 15
Lid geworden op: di mei 12, 2009 11:39 am
Locatie: Berchem-Antwerpen

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door jakke »

Filip schreef:Dag iedereen,

Ik heb een probleem met mijn Nederlandse spellingscontrole in OpenOffice Writer 3.0.1.

Volgens mij is alles correct geinstalleerd maar toch laat OO Writer mij volop fouten maken, dit zowel met de spellingscontrole continu aan terwijl ik typ als bij een controle achteraf.
Wat doe ik verkeerd ???
Ik heb Dutch spelling and hyphenation dictionaries 2008.07.01 geinstalleerd en geactiveerd en ik werk met Windows Vista.

Filip
En , hoever is " Filip" nu met zijn spellingscontroleprobleem ?
Het lijkt ,of ben ik slecht bij de les , dat er nog geen oplossing gesuggereerd is ?
Ook mijn vers gedownlaode en geïnstalleerde Oo vertoond dezelfde kuren blijkt nu .
Dus een oplossing zou ook hier welkom zijn .
Mijn reactie hierboven leidde ik af van mijn bestaande installatie op een andere machine . :cry:
Windows 8.1
Open Office 4.0.1
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door floris v »

Welke download heb je? Welk besturingssysteem gebruik je? Wat heb je allemaal gedaan om de Nederlandse spellingbestanden te installeren?
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
jakke
Berichten: 15
Lid geworden op: di mei 12, 2009 11:39 am
Locatie: Berchem-Antwerpen

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door jakke »

Ik gebruik W xp sp3 met Oo versie zoals in bijlage .
Ik heb vrij weinig gedaan om het huidige probleem een oplossing te bieden.
Bij installaties van de vorige versies van Oo kon ik door middel van "assistenten- woordenboeken" en een bijhorende handleiding de spellingchecker werkend krijgen . Ook bij de upgrade naar Oo 3 o 2 computers lukte de installatie wonderwel , met inbegrip van de spellingchecker. Enkel onder "opties /talen / enz . het vakje "Nederlands - Nederland " selecteren , dat overigens al voorzien was van het hierboven genoemde blauwe vinkje , en klaar was Oo om de spellingscontrole uit te voeren .
Tot ik een nieuwe vista-computer installeerde waar nog nooit Oo had op gestaan .
Dezelfde downloadfile die ik gebruikte om te upgraden naar Oo 3.XX voldeed niet aan de verwachtingen betreffende de spellingscontrole .
Vandaar mijn zoeken naar een eventuele , gemakkelijke oplossing , van net probleem .
Bijlagen
versie Oo.JPG
versie Oo.JPG (5.57 KiB) 31147 keer bekeken
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door floris v »

Dat biedt niet veel houvast. Ik heb de Engelse OOo gedownload, en daar laatst een Nederlands language pack bij gedownload, maar dat is dus op XP. Er schijnen nogal wat problemen te zijn met OOo alles goed te laten doen onder Vista. In elk geval zijn de woordenboeken sinds 3.0 extensies, zodat het Nederlandse woordenboek dus waarschijnlijk apart moet worden geïnstalleerd (tenzij je de Nederlandse versie van OOo hebt, vandaar mijn vraag). Open eens een bestand waar het niet zo gaat als het moet, zet de cursor in een alinea en kijk in de statusbalk welke taal daarvoor toegekend is. Je kunt ook de alinea-opmaakprofielen checken (tab Character, dan bij Taal kijken).
Tzt komt hier wel een troubleshooter voor de spellingcontrole.

Heel anders: je kunt gegevens over je OS en versie van OOo in je onderschrift (Gebruikerspaneel - Profiel - Onderschrift) kwijt, dat is handiger dan in een bijlage.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
jakke
Berichten: 15
Lid geworden op: di mei 12, 2009 11:39 am
Locatie: Berchem-Antwerpen

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door jakke »

floris v schreef:...je kunt gegevens over je OS en versie van OOo in je onderschrift (Gebruikerspaneel - Profiel - Onderschrift) kwijt, dat is handiger dan in een bijlage....
Off topic :

inderdaad, :idea:
met deze uitgevoerd.

On topic :

Zowel op de xp als op de vista machine gebruik ik dezelfde OOo versie, zie onderschrift.
Zal het OS dan bepalen of de spellingscontrole al geactiveerd laat staan gebruikt kan worden .
En zou dan een Engelse OOo versie met een "nederlandse woordenboek extentie" voor het Nederlands Vista publiek uitkomst bieden ?
Allemaal raar .
Windows 8.1
Open Office 4.0.1
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door floris v »

Je gebruikt dezelfde versie van OOo, maar heb je alle instellingen ook hetzelfde?
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Gebruikersavatar
henke54
Berichten: 305
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:28 pm

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door henke54 »

@jakke :
Heb je "spelling controleren tijdens typen" bij "linguistiek" aangevinkt ?
(off-topic) Ik heb hier in deze image willen laten zien dat je met het gratis te downloaden GIMP je screenprint kan uitsnijden zoals jezelf wilt :
Bijlagen
spelling.png
LibreOffice 3.5.4.2
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
jakke
Berichten: 15
Lid geworden op: di mei 12, 2009 11:39 am
Locatie: Berchem-Antwerpen

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door jakke »

Probleem op de onwillige vista-machine is opgelost door OOo 3.1 te installeren .
Het programma was helemaal klaar voor gebruik na installatie . Wel nog altijd "Nederlands-Nederland" als spellingscontrole maar een mens mag niet alles willen .
Dus hier probleem van de baan .
bedankt voor de suggesties en het denken.
Windows 8.1
Open Office 4.0.1
Caracalla
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:32 pm
Locatie: Nederland.

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door Caracalla »

jakke schreef:Probleem op de onwillige vista-machine is opgelost door OOo 3.1 te installeren .
Het programma was helemaal klaar voor gebruik na installatie . Wel nog altijd "Nederlands-Nederland" als spellingscontrole maar een mens mag niet alles willen .
Dus hier probleem van de baan .
bedankt voor de suggesties en het denken.
Ik ben nog steeds heel nieuwsgierig naar wat nu het verschil is tussen Nederlands-nederland en nederlands-belgië spellingscontrole.
Waar heb je Nederlands-België überhaupt vandaan gehaald? Ik heb er nooit een extensie voor gezien
Is je probleem opgelost of je vraag beantwoord?
Zet dan [opgelost] in de titel van je draad.
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door floris v »

+1
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
simonbr
Berichten: 7
Lid geworden op: di mei 12, 2009 6:30 am

Re: Nederlandse spellingscontrole lijkt niet te werken

Bericht door simonbr »

Ik ben nog steeds heel nieuwsgierig naar wat nu het verschil is tussen Nederlands-nederland en nederlands-belgië spellingscontrole.
Er zit geen verschil tussen, behalve dat de spellingcontrole niet werkt voor nl-BE als de woordenlijst niet ook voor die taalcode is geïnstalleerd.
Plaats reactie