RTF bestand importeren

Bespreek de tekstverwerker
Roberthubert57
Berichten: 7
Lid geworden op: vr mar 26, 2021 6:08 pm

RTF bestand importeren

Bericht door Roberthubert57 »

Hallo,
Dank voor het toelaten op het forum.

Ik werk met ubuntu 20.04 en OpenOffice 4.1.9. Ik kreeg van iemand een RTF bestand toegestuurd die goed in te lezen was, echter nu heb ik een 'probleem', in het RTF bestand zit een index, maar deze wordt niet zichtbaar als ik een index wil maken. Is hier een oplossing voor of is het pech, dat gaat niet lukken.

Alvast dank voor uw reactie(s)
Rob Hubert, OpenOffice 4.1.9 op Ubuntu 20.04
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: RTF bestand importeren

Bericht door RPG »

Ik heb ook nog even op het Engelse forum gezocht en daar lees ik opnieuw het is niet aan te raden om de RTF indeling te gebruiken vanwege allerlei problemen. Vraag aan de persoon die het bestand verstuurd heeft om het in een andere indeling te versturen.

Misschien beschik je over LibreOffice als dat zo is probeer het daar eens mee te openen.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: RTF bestand importeren

Bericht door floris v »

Welkom op het Forum voor Apache OpenOffice.

Eens met Romke. De moeilijkheid is dat er nogal wat versies van RTF zijn ontwikkeld en dat Apache OpenOffice deze indeling niet goed ondersteunt. Misschien doet LibreOffice het beter, dat zou je eens kunnen proberen. Maar het lijkt me makkelijker de afzender te vragen het bestand in Word-indeling te sturen, dat kan OpenOffice nog wel aan. Als hij dan met docx komt, is de overstap naar LibreOffice zeker aan te raden.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie