[Opgelost] Van MS word naar open office excel?

Bespreek de tekstverwerker
Dumpie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 6:20 pm

[Opgelost] Van MS word naar open office excel?

Bericht door Dumpie »

Hoi Allen.
Ik heb een word document (vakantie checklist) die ik graag naar calc geconverteerd wil hebben.
Om daarna zaken weg te kunnen halen en toe te kunnen voegen. Kan dat? en zo ja, hoe?
Groeten, Dumpie.
Open office 4.1.1
Windows 8.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: van MS word naar open office excel?

Bericht door RPG »

Ik mag aannemen dat je het al geprobeerd heb met kopiëren en plakken en ik heb geen idee tegen welke moeilijkheden je aangelopen bent. Begin eens met het vertellen wat niet goed gaat. Je kunt eventueel hier het document plaatsen. Als het een echt Word document is lijkt het opnieuw beginnen mij gemakkelijker.

Maar als het een origineel document in writer is lijkt het bewerken in writer mij beter dan overstappen naar calc. Als je een tabel heb in writer dan kun gemakkelijk daar elementen in toevoegen. Er is een speciale werkbalk die dat gemakkelijk maakt en in de helpfile wordt die werkbalk beschreven
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: van MS word naar open office excel?

Bericht door floris v »

Al I het me goed herinner werkt kopiëren en plakken van een tabel uit Writer niet, dan komt de tabel in Calc te staan. Converteer een tabel dus eerst naar platte tekst met tabs als scheidingstekens en probeer het daar dan mee.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Dumpie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 6:20 pm

Re: van MS word naar open office excel?

Bericht door Dumpie »

Hoi.
Nee hoor. Ik ben nog niet begonnen want ik heb helemaal geen kaas gegeten van deze materie. Ik hoopte op een tip en zou dan aan de gang zijn gegaan. Inmiddels weet ik van een windows forum dat het in windows wel schijnt te kunnen maar ms office heb ik niet. Dus dacht ik!!!! Als het daar kan zou dat dan ook met openoffice kunnen? Proberen zou wel kunnen maar ik denk dat het dan voor mij sneller gaat om hem zelf maar handmatig te maken. Hahaha.
Vandaar deze vraag.
Groeten Dumpie.
Open office 4.1.1
Windows 8.1
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: van MS word naar open office excel?

Bericht door floris v »

Dat valt erg mee hoor. Zet de cursor in de tabel of beter, selecteer de hele tabel. Kies dan in het menu Tabel en daar Tabel naar tekst. Verder je gezonde verstand gebruiken. Eventueel sla je alleen de geconverteerd tabel op als tekstbestand (met extensie.txt). Open de map met je documenten in de Windows Verkenner, selecteer het nieuwe bestand en verander de extensie in .csv. Daarna kun je het gewoon openen in Calc.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Dumpie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 6:20 pm

Re: van MS word naar open office excel?

Bericht door Dumpie »

Hoi Floris v.
Het is inderdaad een makkie zoals je het hebt omschreven.
Wie had dat gedacht? Jij dus.
Mag ik je hartelijk danken. Ook natuurlijk de anderen voor hun input.
Groeten, Dumpie.
Open office 4.1.1
Windows 8.1
Plaats reactie