Writer loopt vast

Bespreek de tekstverwerker
verwa
Berichten: 9
Lid geworden op: za mar 21, 2020 9:13 am

Writer loopt vast

Bericht door verwa »

Writer loopt steeds vast als in naar opmaak ga en op pagina klik.
De enige manier om er dan uit te geraken is dan de brute manier Ctrl+Alt+Delete.

Heeft er iemand hier ervaring met dit probleem, is het maar een instelling die ik moet aanpassen?
Ik heb juist versie 4.16 eraf gegooid omdat dit probleem bleef, maar nu heeft hij het met de 4.17 ook.
Open Office 4.17 Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Writer loopt vast

Bericht door RPG »

verwa schreef:Writer loopt steeds vast als in naar opmaak ga en op pagina klik.
Wanneer het lijkt dat OpenOffice vastloopt is het soms verstandig om langer te wachten. Ik heb tijdens proefjes wel eens zes uur gewacht.

Probeer het document beter op te maken door gebruikt te maken van stijlen(F11). Wanneer je foto's gebruikt, de foto niet groter maken dan wat je nodig hebt.

Het document opslaan met een ODF extensie.

Zorg dat je backups hebt anders raak je mogelijk alles kwijt.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
verwa
Berichten: 9
Lid geworden op: za mar 21, 2020 9:13 am

Re: Writer loopt vast

Bericht door verwa »

Dank u voor de goede raad maar ik heb het al bij een lege pagina.
En op mijn andere computer, die veel ouder is draait het onder Linux Mint perfect.
Dat is dan wel LibreOffice 5 en Mint 18.3 Sylvia Cinnamon.
Open Office 4.17 Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Writer loopt vast

Bericht door RPG »

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Het is niet goed in het algemeen om verschillende programma's door elkaar te gebruiken. Wanneer een zelfde bestand In Word en ApacheOffice bewerkt wordt komen er bijna gegarandeerd problemen. Ook LibreOffice en ApacheOffice groeien iets uitelkaar.

Het beste is misschien wel op beide computers de zelfde versie van LibreOffice te zetten.

Voor je windows computer is het misschien verstandig om alle updates toe te passen die mogelijk nog in behandeling zijn.

Kun je iets over het bestand zeggen.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
verwa
Berichten: 9
Lid geworden op: za mar 21, 2020 9:13 am

Re: Writer loopt vast

Bericht door verwa »

* Vanaf Vista: C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Roaming\OpenOffice.org\3\user (Gebruikers\... )
IK heb het users profiel trachten aan te passen zoals je in de link voorstelde, ik kom op iets anders uit naam weer een lijst met mappen.
Afbeelding

Over welk bestand wil je iets weten? De pagina die ik wil maken, of het bestand waar ik de users gegevens zou moeten kunnen aan passen.
De pagina die ik wil maken niet veel mee te maken, het is op elk nieuwe pagina die ik tracht te open dat ik Menu =>Opmaak => pagina niet kan gebruiken die ik kan op geen enkel manier de pagina aanpassen. OO loopt vast zodra ik op 'pagina' klik.

Ik heb ook alle noodzakelijke updates van Windows gedaan dus daar ligt het ook niet aan. Nu moet ik nog OO eraf gooien en LibreOffice erop zetten zoals je hebt voorgesteld.
Open Office 4.17 Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Writer loopt vast

Bericht door RPG »

Ik wil alleen iets weten over het bestand waarvan je de pagina wilt opmaken. Waar dient dat voor. Hoeveel pagina's
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Writer loopt vast

Bericht door RPG »

LibreOffice en ApacheOffice kunnen wel samen op de computer staan.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Writer loopt vast

Bericht door floris v »

Zoiets hoort niet te gebeuren, dus misschien is de installatie beschadigd geraakt. Als het vernieuwen van het gebruikersprofiel niet helpt, probeer dan een herstelinstallatie: start het installatieprogramma opnieuw, na een tijdje verschijnt dan een venster met de vraag of je compleet opnieuw wil installeren of een herstel wil uitvoeren, kies de tweede. Hopelijk werkt het daarna gewoon.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Writer loopt vast

Bericht door RPG »

Wanneer je een pagina wilt opmaken is deze [Tutorial] Pagina-opmaakprofielen misschien wel goed om door te lezen. Het begrip van pagina in OpenOffice is iets bij velen voor verwarring zorgt. Het is gebaseerd op een van de vele stijlen die OpenOffice voor de opmaak gebruikt.

Vermijden van directe opmaak
Voor een groter document is directe opmaak niet zo geschikt. Wat een groter document is is niet zo duidelijk maar de keren dat ik kinderen van de basisschool geholpen heb was het goed gebruiken van de stijlen het beste hulpmiddel om de letters gelijk te krijgen en ook dat ze van de goede grootte waren.

Leer proces
Het leer proces om van directe opmaak naar het gebruik van stijlen te gaan is niet zo gemakkelijk maar levert toch ook wel voordelen op wanneer het document groter wordt.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
verwa
Berichten: 9
Lid geworden op: za mar 21, 2020 9:13 am

Re: Writer loopt vast

Bericht door verwa »

RPG schreef:Ik wil alleen iets weten over het bestand waarvan je de pagina wilt opmaken. Waar dient dat voor. Hoeveel pagina's
Dat zou wel eens een paar tientallen pagina's kunnen worden, ik wil uiteindelijk komen tot een pdf bestand waarin alle doopaktes, geboorteaktes, huwelijksaktes en overlijdensaktes komen te staan die ik in de jaren heb verzameld over mijn familie stamboom. Als het in een pdf bestand staat kan ik het naar familieleden sturen. Een pdf bestand krijgt iedereen open zonder dat er aan veranderd kan worden.
Open Office 4.17 Windows 10
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Writer loopt vast

Bericht door floris v »

Een paar kanttekeningen :
* er zijn tegenwoordig mogelijkheden om pdf te bewerken, tenzij je dat in de instellingen voor conversie blokkeert. Of dat in OO ook gaat weet ik niet uit mijn hoofd.
* sluit de scans niet in het document in, dat levert onwerkbaar grote bestanden op. Voeg ze in als link.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Writer loopt vast

Bericht door RPG »

verwa schreef: RPG schreef:
Ik wil alleen iets weten over het bestand waarvan je de pagina wilt opmaken. Waar dient dat voor. Hoeveel pagina's



Dat zou wel eens een paar tientallen pagina's kunnen worden, ik wil uiteindelijk komen tot een pdf bestand waarin alle doopaktes, geboorteaktes, huwelijksaktes en overlijdensaktes komen te staan die ik in de jaren heb verzameld over mijn familie stamboom. Als het in een pdf bestand staat kan ik het naar familieleden sturen. Een pdf bestand krijgt iedereen open zonder dat er aan veranderd kan worden.
Nu hebben we pas enige informatie. Ik ben het wel eens met wat Floris v schrijft.

Ik heb niet het idee dat welk office programma voor zulk soort doeleinden gemaakt is. Misschien dat met enig geduld het wel voor elkaar te krijgen is. De informatie in is er een max aantal pagina's die je kan opslaan in Draw? (Toon onderwerp) • OpenOffice.org lijkt mij grotendeels hier ook te gelden ook al is het geschreven voor het onderdeel Draw.

Ik heb gewoon 's avonds voor het slapen gaan de computer aan het werk gezet en de andere ochtend was het klaar. Zoals ook beschreven staat daar dat zijn we niet gewend.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Writer loopt vast

Bericht door RPG »

Ik heb vanavond nog eens even rondgekeken wat mijn Linux installatie biedt voor stamboom onderzoek. Ik kwam daar het programma gramps tegen in een gratis versie voor Linux en Windows. In plaats van zelf alles uit te vinden is het misschien mogelijk om dat programma te gebruiken. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
verwa
Berichten: 9
Lid geworden op: za mar 21, 2020 9:13 am

Re: Writer loopt vast

Bericht door verwa »

Gramps, ik zal er eens naar kijken, bedankt voor de info. :super:
Open Office 4.17 Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Writer loopt vast

Bericht door RPG »

Op het Engelse forum vond ik deze bijdrage terug: 150 slides with photos--possible? (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum. John_Ha geeft daar wel de belangrijkste bijdrage maar die laat zich toch wel moeilijk samenvatten. Misschien wel het belangrijkste punt is gebruik een recente versie van LibreOffice 6.1 of nieuwer. Sla gedane arbeid tussentijds vaak op zelfs met andere bestandsnamen.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
verwa
Berichten: 9
Lid geworden op: za mar 21, 2020 9:13 am

Re: Writer loopt vast

Bericht door verwa »

Ik heb de laatste versie van Libre Office geïnstalleerd en alles werkt naar behoren nu.
Bedankt voor alle hulp die je geboden hebt bij het zoeken naar de oplossing. :super: :super:
Open Office 4.17 Windows 10
Plaats reactie