writer 4.1.7

Bespreek de tekstverwerker
OldBawley
Berichten: 2
Lid geworden op: ma dec 02, 2019 1:33 pm

writer 4.1.7

Bericht door OldBawley »

Hello, ik ben nieuw hier.
Werk reeds jaren met open office writer in meerdere talen.
Dooreen storing moest ik de laptopterugzetten. heb dan opnieuw open office geladen. Echter : spellingscorrectuur werkt niet meer.
Heb de nederlandse dict. opniew geladen, niks werkt. Heb dan alles weer geveegd en de nederlandse versie van 4.1.7 geladen. Wekt nog steeds niet. HELP
openoffice 4.1.7 op windows 8.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: writer 4.1.7

Bericht door RPG »

OpenOffice is 32 bits dus zorg voor een 32 bits java. Ik weet niet of je java nodig hebt.
Herstart de computer na het installeren
Nog beter is misschien om over te stappen naar LibreOffice

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: writer 4.1.7

Bericht door floris v »

Laptop terugzetten betekent herstart of alles opnieuw installeren? Als je alleen moest herstarten, kan het zijn dan je gebruikersprofiel beschadigd is, probeer het maar te vernieuwen. Zie Tutorial Gebruikersprofiel vernieuwen.
Het is wel een goed idee om over te stappen op LibreOffice, dat wordt tenminste nog regelmatig bijgewerkt.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
OldBawley
Berichten: 2
Lid geworden op: ma dec 02, 2019 1:33 pm

Re: writer 4.1.7

Bericht door OldBawley »

Ik ben gisteren overgestapt naar Libre, is even wennen maar Libre werkt prima, de spelling correctuur gebruikt zelfs de Dict die ik voor Open Office gedownloaded had en die daar gewoon geweigerd word.
Ik moest inderdaad alle programma's opnieuw downloaden, veel is verloren gegaan.
Dank voor de goede raad.
openoffice 4.1.7 op windows 8.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: writer 4.1.7

Bericht door RPG »

OldBawley schreef:Ik ben gisteren overgestapt naar Libre, is even wennen maar Libre werkt prima, de spelling correctuur gebruikt zelfs de Dict die ik voor Open Office gedownloaded had en die daar gewoon geweigerd word.
Het is inderdaad zo dat de overstap van ApacheOffice naar LibreOffice meestal zonder problemen gaat. Het kan zijn dat er een enkele macro een probleem op levert maar weinig. Het omgekeerde dus van LibreOffice naar ApacheOffice kan meer problemen opleveren. Deze verschijnsel komt speciaal voor wanneer gebruik gemaakt wordt van de nieuwe mogelijkheden die LibreOffice biedt. Feitelijk wordt daarmee ook duidelijk dat LibreOffice echt wat meer kan dan ApacheOffice.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie