DOCX bestanden

Bespreek de tekstverwerker
Marc W
Berichten: 4
Lid geworden op: wo sep 25, 2019 10:54 am

DOCX bestanden

Bericht door Marc W »

Hallo,

Vandaag vastgesteld dat Open Office Writer plots mijn DOCX bestanden niet meer opent. Voordien deed hij dat zonder problemen maar nu komt hij steeds vragen welk filter ik wil gebruiken. Heb er al verschillende geprobeerd maar zonder succes. Buiten dat er recent een update was van Windows is er aan mijn PC niets gewijzigd. Heb zelfs Open Office opnieuw geinstalleerd maar ook dit mocht niet helpen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen zonder dat ik moet inloggen op One Drive en het bestand online te openen. Heb ook al getracht via Office online het op te slaan als een doc bestand maar dat lukt niet.
OpenOffice 4.1.6 Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: DOCX bestanden

Bericht door RPG »

Ik heb geen idee wat de oorzaak kan zijn van de huidige problemen. Het kan zijn dat je document in het geheel niet meer leesbaar zijn dan helpt er niets meer maar dat is meestal voor een enkel document en niet voor alle documenten met een bepaalde extensie.

Windows 10 problemen
Op het Engelse forum wordt vaak het advies gegevens op Windows complete bij te werken. Het niet compleet bijwerken in het verleden schijnt ook nog wel eens een probleem te geven.

ApacheOffice heeft toch wat moeite om de veranderingen in Windows 10 bij te houden daarom is het overschakelen naar LibreOffice misschien aan te raden. Zie een link in je vorige draad. Overigens begrijp ik niet zo goed dat iemand DOCX bestanden gebruikt daarbij ook nog OneDrive dit allemaal van Microsoft en dat wil combineren met ApacheOffice wat niet in staat is om de snelle veranderingen van Microsoft bij te houden.

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Marc W
Berichten: 4
Lid geworden op: wo sep 25, 2019 10:54 am

Re: DOCX bestanden

Bericht door Marc W »

Alvast bedankt voor de reactie.

De .docx bestanden komen via het werk toe en worden daar in onedrive bewaard. Thuis moet ik die ook kunnen lezen maar heb geen office vandaar OpenOffice.
Ik ga eens proberen om de user eigenschappen (of hoe dat ook heet) te resetten (stond in je link) en hopelijk dat het helpt.
Ik ga ook nog proberen om het bestand om te zetten naar een .doc bestand en hopelijk lukt het dan wel.
OpenOffice 4.1.6 Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: DOCX bestanden

Bericht door RPG »

Ik denk ook dat je met LibreOffice ook meer kans maak om het goed te kunnen bewerken. LibreOffice wordt veel actiever bijgewerkt dan ApacheOffice. Ik denk dat een groot deel van de actieve ontwikkelaars naar LibreOffice zijn gegaan. LibreOffice is ook actiever op het gebied van Microsoft documenten.
Je zou er ook over na kunnen denken om je denken om het terug te sturen in ODF formaat. Microsoft moet dat kunnen lezen. Zeker als het eenvoudig is.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Marc W
Berichten: 4
Lid geworden op: wo sep 25, 2019 10:54 am

Re: DOCX bestanden

Bericht door Marc W »

Beste,

ik ga alle tips eens proberen en als het dan niet lukt mss de overstap naar LibreOffice maken. Ik kan natuurlijk aan m'n baas ook vragen om voor zijn personeel een Office 365 te voorzien. :D
OpenOffice 4.1.6 Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: DOCX bestanden

Bericht door RPG »

Je kunt ApacheOffice en LibreOffice gelijktijdig op de computer hebben staan en zelfs gelijk aan het werk hebben. Het is niet mogelijk om gelijktijdig met twee programma's een enkel document te bewerken.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie