Microsoft Word heeft tekstfiles overgenomen

Bespreek de tekstverwerker
gelotebe
Berichten: 2
Lid geworden op: wo aug 21, 2019 11:45 am

Microsoft Word heeft tekstfiles overgenomen

Bericht door gelotebe »

Beste lezer,
Een niet geactiveerd Microsoft Wordwerd na update weer tijdelijk geactiveerd en heeft zijn logo W. geplaatst op alle tekstfiles van OpenOffice.
Welke opties zijn er om die logo van Word weg te krijgen? Wat gebeurd er als ik Word tekstverwerker geheel verwijderd?
Verschillende opties gelezen maar wil geen risico nemen!
OpenOffice 4.1.3
Windows-10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Microsoft Word heeft tekstfiles overgenomen

Bericht door RPG »

Dit lijkt mij geen vraag voor dit forum. Ik denk dat je moet gaan naar een forum wat over het programma gaat waarover de vraag gaat. Maar het verwijderen van het programma zal waarschijnlijk geen enkele invloed hebben op het probleem wat je hebt.

Ik denk dat het vragen van hulp in de echte wereld je beter helpt dan hier vragen stellen. De antwoorden helpen je niet onder anderen omdat je geen idee hebt van wat je kunt verwachten.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Microsoft Word heeft tekstfiles overgenomen

Bericht door floris v »

Er is niets ergs gebeurd, dat is het giede nieuws. Windows heeft alleen de koppeling van odt, ods enz, met standaardprogramma's veranderd, wat betekent dat het die bestanden nu automatisch met Word opent als je erop dubbelklikt. Met de bestanden zelf is niets gebeurd.
Je kunt de koppeling met OpenOffice op een paar manieren herstellen. Het kan geen kwaad om een demoversie van MS Office helemaal te verwijderen als je er toch niet mee werkt. Scheelt alleen maar ruimte op je harde schijf en voorkomt dit soort rare toestanden. Waarschijnlijk zet Winows dan ook de koppeling met OO zelf terug. Anders kun je bij Standaardprogramma's de extensies odt, ods enz weer koppelen aan OO.
Het is wel hanig om je een beetje te verdiepen in de globale werking van Windows, dat kan flink schelen in de paniekaanvallen bij dit soort situaties.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie