Pagina Sjabloon maken

Bespreek de tekstverwerker
rwprwp
Berichten: 1
Lid geworden op: do mar 28, 2019 1:19 pm

Pagina Sjabloon maken

Bericht door rwprwp »

Help! Ik kom er niet meer uit.
Welk eindresultaat wil ik?
- Ik wil een (PDF) met foto's (4 per pagina) en één regel tekst er naast/onder. Daarnaast wil ik wat opmaak, onder andere een koptekst en een blauwe balk aan de zijkant. En dit een x-aantal pagina's exact hetzelfde. Waarbij alleen de foto's en de tekst wijzigen.

En waarschijnlijk over een aantal maanden een nieuw document met dezelfde opzet. alleen weer andere foto's en tekst.

Wat ik uiteindelijk wil kan ik het beste in writer maken...denk ik.

Wat wil ik in writer:
Ik wil (veel) tijd steken in een nette opmaak van één pagina en deze dan als sjabloon herhalen, het liefst gewoon CRTL-Enter en elke nieuwe pagina is hetzelfde.
Dit lukt uiteraard voor kop/voet tekst. Maar niet voor de rest.
hierdoor kan ik gewoon foto, na foto erinslepen uit explorer. Liefst met de naam van de foto als ondertekst, maar dat is onderzoek 2...

Is zoiets mogelijk? een soort basis-pagina? Ik lees veel over opmaak profielen, maar daar kan je geen foto(Frame) aanhangen?
Als het kan, kan Ik denk dat ik het beste met frame's kan werken want die kan ik vast zetten?
Openoffice 4.1.6
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Pagina Sjabloon maken

Bericht door floris v »

Zoiets bestaat helaas niet in Writer. Wat wel zou moeten werken is een bestand met die indeling met één pagina maken en dat als sjabloon gebruiken. Je maakt dan een nieuw document en daarin voeg je dat sjabloonbestand zo vaak in als nodig is.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
cornouws
Berichten: 135
Lid geworden op: do mei 14, 2009 12:43 am
Contacteer:

Re: Pagina Sjabloon maken

Bericht door cornouws »

Klinkt als een ideaal onderwerp voor een database met een rapport..
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
Plaats reactie