Afwijkende voettekst eerste pagina

Bespreek de tekstverwerker
JaapB
Berichten: 43
Lid geworden op: zo jan 05, 2014 8:57 pm

Afwijkende voettekst eerste pagina

Bericht door JaapB »

Ik wil op de eerste pagina van een document een vrij uitgebreide voettekst hebben. Op alle volgende pagina's alleen het paginanummer. Hoe kan ik dat instellen?
Open Office 4.1.3 op Windows 10
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Afwijkende voettekst eerste pagina

Bericht door floris v »

Als je verschil wil hebben in voet- of hoofdregels, regel je dat normaal gesproken met pagina-opmaakprofielen. Zie https://forum.openoffice.org/nl/forum/v ... ?f=4&t=758 voor informatie daarover. Bedenk dat een hoofd- of voetregel eigenlijk alleen zin heeft als die wordt herhaald. Je zombie ook met een frame kunnen werken.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
JaapB
Berichten: 43
Lid geworden op: zo jan 05, 2014 8:57 pm

Re: Afwijkende voettekst eerste pagina

Bericht door JaapB »

Als ik daar kijk lees ik wel de mogelijkheid van "- Alleen op de eerste pagina een koptekst, verder geen.". Dat zal voor een voettekst net zo werken. Maar ik wil op de alle pagina's een voettekst, en dan op de eerste pagina een afwijkende. Kan dat niet?
Open Office 4.1.3 op Windows 10
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Afwijkende voettekst eerste pagina

Bericht door floris v »

Zeker kan dat. Je kunt per pagina-opmaakprofiel ander gedrag voor kop- en voetregels instellen, Een voetregel die je instelt binnen een pagina-opmaakprofiel verschijnt alleen op pagina's met dat profiel. De Tutorial geeft wat voorbeelden, het is de bedoeling dat je zelf gaat experimenteren en zo alle mogelijkheden ontdekt.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie