Nummering opnieuw beginnen

Bespreek de tekstverwerker
JaapB
Berichten: 43
Lid geworden op: zo jan 05, 2014 8:57 pm

Nummering opnieuw beginnen

Bericht door JaapB »

Ik werk in verslagen met nummering op meer nivo's. Dus:
1. Onderwerp 1
a. deelonderwerp a
b. deelonderwerp b.
2. Onderwerp 2
a. deelonderwerp a
etc.
Dus bij elk onderwerp begint de nummering van de deelonderwerpen weer bij a.
Dat gaat goed tot ik het document sluit en weer open. Dan loopt de nummering van de deelonderwerpen door. Dus in het voorbeeld
.
.
2. Onderwerp 2
c. deelonderwerp a.
Hoe los ik dit op?

NB: bij tussentijds opslaan zonder te sluiten gaat er niets mis. Ik sla op als Word97 indeling. Als ik als test het document in Word open blijkt de nummering nog steeds als bedoeld te zijn.
Open Office 4.1.3 op Windows 10
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Nummering opnieuw beginnen

Bericht door eremmel »

De compatibiliteit tussen Apache OpenOffice (AOO) en MS Office (MSO) is niet al te best als je bizondere opmaak toepast. Officieel ondersteund MSO het opendocument format zoals AOO dat heeft. (*.odt).

Het beste is altijd te werken in AOO native document formaten en pas te converteren naar MSO als je naar anderen iets moet toesturen (en ze hebben nog een oude MSO versie die *.odt niet ondersteund). Als het alleen maar om lezen gaat van de geadresseerde zou ik altijd PDF gebruiken.

Op sommige punten is LibreOffice wat beter, maar m.b.t. MSO compatibiliteit hangt het maar net af van welke functionaliteit je gebruik maakt.

Wel opmerkelijk dat AOO het goed kan wegschrijven in MSO formaat, maar verkeerd terug leest.

Groet,
Erik
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
JaapB
Berichten: 43
Lid geworden op: zo jan 05, 2014 8:57 pm

Re: Nummering opnieuw beginnen

Bericht door JaapB »

eremmel schreef: Wel opmerkelijk dat AOO het goed kan wegschrijven in MSO formaat, maar verkeerd terug leest.
Dat is dus inderdaad mijn probleem. ' opmerkelijk' is een voorzichtige omschrijving. Documenten gaan zo vaak heen en weer dat één formaat gewoon nodig is MSO97 is volgens mij door iedereen wel te openen.
Maar als ik je goed begrijp is dit gewoon een probleem zonder oplossing. Of is er hoop?
Open Office 4.1.3 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Nummering opnieuw beginnen

Bericht door RPG »

JaapB schreef:Of is er hoop?
Ik denk dat er geen hoop is zolang er patenten zijn. Misschien moet ik het anders formuleren: dankzij de patenten blijft de hoop bestaan en het probleem ook.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
jazzvb
Berichten: 29
Lid geworden op: za feb 18, 2017 2:58 am

Re: Nummering opnieuw beginnen

Bericht door jazzvb »

ik stuitte op dit (voor mij) zeer behulpzame filmpje. misschien heb jij er ook wat aan, want je zou het meervoudig kunnen toepassen:
https://www.youtube.com/watch?v=39HrtrWJrU4

groet, jazz
OpenOffice 4.1.3
Windows 10
JaapB
Berichten: 43
Lid geworden op: zo jan 05, 2014 8:57 pm

Re: Nummering opnieuw beginnen

Bericht door JaapB »

eremmel schreef:De compatibiliteit tussen Apache OpenOffice (AOO) en MS Office (MSO) is niet al te best als je bizondere opmaak toepast. Officieel ondersteund MSO het opendocument format zoals AOO dat heeft. (*.odt).

Het beste is altijd te werken in AOO native document formaten en pas te converteren naar MSO als je naar anderen iets moet toesturen (en ze hebben nog een oude MSO versie die *.odt niet ondersteund). Als het alleen maar om lezen gaat van de geadresseerde zou ik altijd PDF gebruiken.

Op sommige punten is LibreOffice wat beter, maar m.b.t. MSO compatibiliteit hangt het maar net af van welke functionaliteit je gebruik maakt.

Wel opmerkelijk dat AOO het goed kan wegschrijven in MSO formaat, maar verkeerd terug leest.

Groet,
Erik
Ik heb nu het document opgeslagen als ODT. Het probleem blijft bestaan.
Open Office 4.1.3 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Nummering opnieuw beginnen

Bericht door RPG »

Ik denk dat niemand er iets van kan zeggen zonder het document zelf te zien. Misschien kun je het document zelf plaatsen of een klein voorbeeld. Ik kan er niets van zeggen.

Ik heb het volgende vermoeden van de oorzaak van het probleem: Er is directe opmaak aanwezig. Directe opmaak gaat boven stijlen.

Mogelijk oplossing
Selecteer het gewenste gebied.
menu --> opmaak --> Standaard opmaak

Daarna moet het gewenste opnieuw opgemaakt worden.

Het zou kunnen dat door het slaan met een andere extensie er zoveel veranderd is dat veel opmaak opnieuw moet gebeuren. De stijlen moeten aangepast worden.

http://openoffice-uni.org/ De link verwijst naar een tutorial opmaak van documenten. Voor zover ik weet is er geen document met die diepgang ook in het Nederlands.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Nummering opnieuw beginnen

Bericht door floris v »

:D Als een document door heen en weer converteren erg 'vervuild' is geraakt, wil het volgende nog wel eens helpen: kopieer de hele tekst naar een nieuw, blanco document en sla dat op als odt. En ga dan daarmee verder.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie