Standaard brief // E-mailberichten zenden faalt

Bespreek de tekstverwerker
EugenieLigthart
Berichten: 1
Lid geworden op: zo aug 20, 2017 12:15 am

Standaard brief // E-mailberichten zenden faalt

Bericht door EugenieLigthart »

Hallo, ik wil via e-mail facturen (HTML-bericht) versturen met één druk op de knop. Microsoft Office laat mij in de steek, omdat ik geen Outlook heb. Windows Mail Live en de app Mail heb ik ook al getest, maar daar krijg ik Office Word ook niet aangekoppeld. Mijn partner kwam met LibreOffice als alternatief. Zo gezegd zo gedaan.

Ik heb de facturen in Writer opgemaakt, ik heb ik de e-mailinstellingen gekoppeld via Extra / Opties / LibreOfficeWriter / Standaardbrief Email. Bij het geven van de opdracht via de knop "Emailbericht zenden" worden de documenten aangemaakt, maar wordt slechts alleen het eerste document daadwerkelijk gemaild. :-(

Is dit een bug in de versie van het programma of staat er toch in de instellingen iets niet juist.

Hopelijk is er iemand die mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Groeten, Eugenie
LibreOffice 5.4 op Windows10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Standaard brief // E-mailberichten zenden faalt

Bericht door RPG »

Hallo

Tutorials
Lees daar de tutorials voor database en nog wat. Installeer thunderbird mogelijk ook

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Standaard brief // E-mailberichten zenden faalt

Bericht door floris v »

Op het Engelse forum kwam ik deze discussie tegen: [Solved] Send email with Subject & Body text. Kennelijk moet je er wel voor aan het programmeren.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Standaard brief // E-mailberichten zenden faalt

Bericht door RPG »

Hallo

Ik weet niet wat het beste antwoord is op de originele vraag? Ik denk dat de OP al zeer tevreden mag zijn dat ze in staat was om een enkele email met de gewenste inhoud te versturen. Ik denk dat zeker gezien de opdracht die gegeven is : Emailbericht zenden, ook niet meer te verwachten was. Emailbericht zenden heeft als doel om een het huidige document als email te verzenden.

Wanneer het doel is om meerdere facturen te verzenden dan lijkt mij het verstandig om eerst vertrouwd te geraken met LibreOffi. Om vertrouwd te geraken met LO is het ook belangrijk om gegevens te verzamelen in tabellen. Deze verzamelde gegevens kunnen dan mogelijk ook gebruikt worden in facturen. LO is buitengewoon sterk in gegevens die verzamelt zijn in tabellen te gebruiken in eind-documenten zoals een factuur is. Het is naar mijn idee buitengewoon belangrijk om grote tabellen stapgewijs kleiner te maken zodat ze gebruikt kunnen worden voor het huidige doel. Natuurlijk moeten de grote tabellen niet opgesplitst worden.

Voor een beginner lijkt het mij niet verstandig om gelijk een volautomatische oplossing te zoeken. Verstandig lijkt mij om eerst alle mogelijkheden te verkennen die er zijn in OOo. Ik denk dat centraal in Lo de gegevensbronnen staan. De gegevensbronnen in combinatie met eind-documenten. Voor degenen die echt naar een volautomatische oplossing willen gaan lijkt mij de weg naar het Engelse forum noodzakelijk. Villeroy heeft veel voorbeelden gegeven.

Fouten
De gedachte dat alle fouten of niet geslaagde pogingen berusten op een fout van het gebruikte programma helpt je niet vooruit. Ik ga er bij fouten altijd van uit dat ik iets niet goed doe en dat ik moet zoeken naar een andere methode van werken om tot een oplossing te komen. Deze methode van werken heeft mij vooruit geholpen en ik ben maar zelden gestuit op een echte fout. Wel heb ik wel eens een andere methode gevolgd om tot een oplossing te komen. Soms vond ik later de goede methode.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie