Openen document in de Open Office Verkenner

Bespreek de tekstverwerker
vdjb.openoffice
Berichten: 21
Lid geworden op: di jul 04, 2017 11:24 pm

Openen document in de Open Office Verkenner

Bericht door vdjb.openoffice »

PROBLEEM:
Als je een document wilt openen en klikt op een item in de LIJST van mappen en documenten,
en als het te openen item in een rechter kolom staat,
dan verspringt die hele kolom onmiddellijk na de eerste klik naar de meest linkse positie,
dat is reuze irritant want dan moet je met de muis ook naar links,
de muis opnieuw op het item positioneren en nogmaals klikken of dubbelklikken.
OPLOSSING:
Dit probleem lost zich op nadat je een complete update van juli 2017 van Windows 10 maakt.
Laatst gewijzigd door floris v op di jul 25, 2017 12:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hoofdlettergebruik in titel aangepast, floris v, moderator
Open Office 4.1.3 op Windows 10 op Acer Aspire
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Openen document in de open office verkenner

Bericht door RPG »

Hallo

In verkenner worden bestanden bij opening waarschijnlijk op de zelfde manier getoond als bij de laatste keer sluiten. Door op de kolom koppen te klikken wordt op de kolom kop gesorteerd. Door nogmaals op de kolom te klikken wordt de sortering omgekeerd. Het veranderen van het getoonde beeld zal wel komen door dat er iets veranderd wordt in de kolom waarop gesorteerd wordt doordat het bestand geopend wordt.

Het gebruik van veel hoofdletters wordt door veel mensen niet als prettig ervaren.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
vdjb.openoffice
Berichten: 21
Lid geworden op: di jul 04, 2017 11:24 pm

Re: OPENEN DOCUMENT IN DE OPEN OFFICE VERKENNER

Bericht door vdjb.openoffice »

Probeer je reactie inhoudelijk en relevant te houden
en je eigen smaak over hoofdletters niet te verheffen tot algemene opinie.
Je beschouwing over kopjes heeft niets van doen met het oplossen
van het aangekaarte probleem.
De oplossing van het probleem gaf ik zelf al aan.
Ik ben redacteur en weet hoe voor iedereen duidelijk te schrijven.
Open Office 4.1.3 op Windows 10 op Acer Aspire
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OPENEN DOCUMENT IN DE OPEN OFFICE VERKENNER

Bericht door floris v »

Het gebruik van uitsluitend hoofdletters (zoals in de titel van deze topic) wordt op internet algemeen en vanaf het begin, dus al heel wat jaartjes, beschouwd als schreeuwen. Een ervaren redacteur hoort dat te weten. Verder zijn we hier allemaal als vrijwilliger bezig. Houd daar s.v.p. rekening mee. EDIT: Ik heb de doublure verwijderd.

Aangezien mijn pc die update waarschijnlijk al heeft gehad, kan ik niet verifiëren of het probleem zich op mijn pc ook voordoet (ik heb een sterkte voorkeur voor het overzicht Details i.p.v. Lijst, en daarin doet dat probleem zich niet voor).
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Openen document in de Open Office Verkenner

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb mij niet gerealiseerd dat de kolom koppen voor sorteren er alleen zijn bij een gedetailleerde weergave. De rechter muis knop geeft vaak de mogelijkheid om een andere sorteer mogelijk te kiezen. Het doel is om duidelijk te maken dat het kiezen van de juiste sorteer volgorde vaak helpt om het gewenste bestand te kiezen. Persoonlijk kies ik altijd voor een gedetailleerde weergave maar daarbinnen is wat ik toon buiten gewoon gevarieerd. Ik denk dat een goed ingerichte harde schijf helpt bij het beheren van gegevens. Wat een goed ingerichte harde schijf is is erg verschillend. Voor beginners wat toch de doel groep is die dit leest lijkt mij een klein aantal bestanden in een map vaak toch wel het beste.

De reden waar om ik dit soort informatie opschrijf is gelegen in het feit dat ik altijd heel blij geweest ben en nog steeds ben door informatie gegeven door anderen. Ook al heeft dat soms maar terloops iets te maken met het hoofd onderwerp.

Het kan best zijn dat Vdjb.openoffice dit al weet maar het commentaar is niet alleen voor hem bedoeld maar ook voor anderen die alleen zoeken voor informatie. Persoonlijk heb ik niet het idee dat een update van Windows 10 hier invloed opgehad heeft hoogstens is er misschien een andere sorteer volgorde ingesteld maar dat is geen foutherstellen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
vdjb.openoffice
Berichten: 21
Lid geworden op: di jul 04, 2017 11:24 pm

Re: Openen document in de Open Office Verkenner

Bericht door vdjb.openoffice »

Gaarne alleen tips die direct bijdragen aan oplossing van het aangegeven probleem om onnodig tijdverlies aan het lezen van teksten te voorkomen. Alle tips over alle onderwerpen zijn meer dan welkom maar dan wel bij het juiste onderwerp. Desnoods zelf nieuw onderwerp openen.
Open Office 4.1.3 op Windows 10 op Acer Aspire
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Openen document in de Open Office Verkenner

Bericht door RPG »

Hallo
vdjb.openoffice schreef:probleem om onnodig tijdverlies aan het lezen van teksten te voorkomen
Ik begrijp niet wat niet drukke zakenmensen doen op een forum bedoeld voor mensen die wat meer tijd hebben. Je zou verwachtten dat zij wel professionele hulp inhuren.

Dit forum is niet zo streng en onderwerpen willen soms wel eens wat afdwalen van het eigenlijke onderwerp.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Openen document in de Open Office Verkenner

Bericht door floris v »

RPG schreef:Hallo
vdjb.openoffice schreef:probleem om onnodig tijdverlies aan het lezen van teksten te voorkomen
Ik begrijp niet wat niet drukke zakenmensen doen op een forum bedoeld voor mensen die wat meer tijd hebben. Je zou verwachtten dat zij wel professionele hulp inhuren.

Dit forum is niet zo streng en onderwerpen willen soms wel eens wat afdwalen van het eigenlijke onderwerp.

Romke
Mee eens. Ik sluit deze topic aangezien we het niet eens kunnen worden over nette omgangsvormen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Gesloten