Clipboard legen Open Office onmogelijk

Bespreek de tekstverwerker
vdjb.openoffice
Berichten: 21
Lid geworden op: di jul 04, 2017 11:24 pm

Clipboard legen Open Office onmogelijk

Bericht door vdjb.openoffice »

Wie weet hoe ik het clipboard van Open Office leeg kan maken?
Alleen dan is het mogelijk om tekst te kopieren van internet naar open office.
Open Office accepteert geen te plakken teksten vanuit internet zolang
er nog tekst in de open office clipboard aanwezig is,
althans indien een Acer Aspire met Windows 10 wordt gebruikt.
Open Office 4.1.3 op Windows 10 op Acer Aspire
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Clipboard legen Open Office onmogelijk

Bericht door eremmel »

Een paar dagen geleden heb je hier ook al een vraag over gesteld bij Kopieren tekst van internet naar Open Office. Daar is een suggestie gedaan om het clipboard leeg te maken.

Er is volgens mij maar 1 clipboard in Windows, maar er kan data ingestopt worden in verschillende formaten. Een applicatie als Writer moet daar goed op reageren.

M.b.t internet, ik meen me te herinneren dat er voor FireFox een plugin is die je puur tekst of HTML-tekst laat kopiëren naar het Clipboard. Daar zou ook een oplossing kunnen liggen.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
vdjb.openoffice
Berichten: 21
Lid geworden op: di jul 04, 2017 11:24 pm

Re: Clipboard legen Open Office onmogelijk

Bericht door vdjb.openoffice »

Ik heb de clip board leger al geprobeerd zonder positief effect.
Ik heb een complete Windows update gedaan zonder positief effect.
De Fire Fox plug is te ingewikkeld voor mij en ik werk nooit met Fire Fox.
Volgens mij is mijn wens om tekst te copieren van internet naar open office niet bijzonder en zou ik niet allerlei ingewikkelde technieken hoeven toe te passen om dat voor elkaar te krijgen.
Ik ga er van uit dat één van de drie componenten (Goednieuwe Acer Aspire of legale verse Windows 10 of verse nieuwste Open Office) niet naar behoren funktioneert. Open Office weigert eenvoudigweg tekst uit internet via Windows 10. Dus de tekst wordt niet in het juiste formaat aangeboden of Open Office kan de aangeboden tekst niet goed verwerken.
Maar ja, zie er maar eens achter te komen waar de zwakke schakel zit, misschien alle interface bestanden van Window laten vervangen via Slow PC-fighter (in 2010 had iemand uit Denemarken geen probleem meer na het uitvoeren van PC-fighter) maar het was niet duidelijk of de oplossing veroorzaakt werd door PC fighter.
De mensen die tussen 2010 en 2016 ook last hadden van dit probleem, hadden allemaal verschillende hardware en besturings systemen, toevallig zag ik wel iemand anders met een Acer Aspire, maar een oplossing heb ik nooit gelezen.
Aangezien momenteel niemand dit probleem heeft of een eenvoudige oplossing weet, lijkt de enige optie om:
1) De Acer Aspire in de kliko te dumpen en een andere laptop te kopen of
2) Windows 10 te vervangen door een oudere Windows versie of
3) Een volledig Office pakket te kopen, wel jammer want ik heb Open Office 10 jaar lang zonder problemen gebruikt en 10 jaar lang probleemloos tekst van inernet naar Open Office gekopieerd. Of
4) Meerdere van bovenstaande maatregelen.
Open Office 4.1.3 op Windows 10 op Acer Aspire
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Clipboard legen Open Office onmogelijk

Bericht door RPG »

Hallo

Over de werkelijke oorzaak heb ik geen idee. Ik wil naast de al aangedragen mogelijke oplossingen nog een andere toevoegen. Probeer eens een Linux-live CD en kijk of dat wel goed werkt. Wanneer dat naar tevredenheid werkt en er verder ook geen moeilijkheden zijn is misschien een echte installatie te overwegen. Wanneer dat goed gebeurd kan Windows 10 gewoon blijven staan. Het zou best kunnen dat een advies in de echte wereld hierover wel aan te raden is. Het naast elkaar laten staan is in het begin zeker aan te raden.

Linux werkt in het algemeen met LibreOffice en Firefox.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
vdjb.openoffice
Berichten: 21
Lid geworden op: di jul 04, 2017 11:24 pm

Re: Clipboard legen Open Office onmogelijk

Bericht door vdjb.openoffice »

Bedankt Romke, een paralel besturings systeem is inderdaad een optie maar windows 10 op zich kan niet het probleem zijn, er moet meeraan de hand zijn. ik zal Win 10 opnieuw installeren en anders gaat het apparaat terug naar de fabriek want de verkoper vindt dit probleem niet acceptabel...
Open Office 4.1.3 op Windows 10 op Acer Aspire
Plaats reactie