Kopieren tekst van internet naar Open Office

Bespreek de tekstverwerker
vdjb.openoffice
Berichten: 21
Lid geworden op: di jul 04, 2017 11:24 pm

Kopieren tekst van internet naar Open Office

Bericht door vdjb.openoffice »

Ik kan geen tekst kopieren van internet (bijvoorbeeld Facebook, Google Translate of E-mail) naar Open Office Writer.
Het probleem ontstaat steeds nadat ik tekst heb gekopieerd van Open Office Writer naar Internet (bijvoorbeeld Facebook, Google Translate of E-mail).
Overigens: Weet iemand hoe ik het clipboard van Open Office kan legen? Zo kan ik het probleem per keer oneigenlijk omzeilen.
Ik zag dat de andere persoon met dit probleem ook een Acer Aspire heeft.
Misschien heb ik Open Office verkeerd geïnstalleerd, namelijk onder mijn gebruikers account\programs in plaats can onder C:\programs. Dat laatst stond mijn laptop niet toe vanwege ontbrekende administrator bevoegdheden.
Een ander probleem met Open Office is dat ik na slaapstand steeds 1 minuut moet wachten voor ik verder kan werken met mijn tekst document. Dat is zeer irritant.
Open Office 4.1.3 op Windows 10 op Acer Aspire
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Kopieren tekst van internet naar Open Office

Bericht door floris v »

Welkom op het forum. Ter zijde: het is wel zo netjes om een link naar je vraag op het Engelse forum te plaatsen, dan weten mensen dat er op meer plekken naar gekeken wordt/kan worden.

Ik heb een Acer Aspire gehad en had ook problemen met de slaapstand. Mijn advies: gebruik de slaapstand zo weinig mogelijk, en sla je bestanden op en sluit ze af voordat je de pc in de slaapstand zet. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Voor zover ik weet, heeft OpenOffice standaard geen eigen clipboard, maar misschien heb je zelf een clipboard (met meer mogelijkheden) geïnstalleerd en zorgt dat voor de problemen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
vdjb.openoffice
Berichten: 21
Lid geworden op: di jul 04, 2017 11:24 pm

Re: Kopieren tekst van internet naar Open Office

Bericht door vdjb.openoffice »

Ik heb ls test de tekst eerst naar kladblok gekopieerd en van daar weer geknipt en geplakt naar Open Office maar ook dat werkt niet.
Het is werkelijk zeer ontmoedigend.
Ik overweeg om een oudere versie van Open Office of een andere tekstverwerker te gebruiken omdat het werken nu feitelijk onmogelijk is.
Ook de problemen met de slaapstand van de Acer zijn onoplosbaar omdat ik vaak snel bij mijn laptop vandaan moet en geen tijd heb om steeds alle bestanden af te sluiten, vervolgens wil ik graag dat de laptop voor de veiligheid snel in de slaapstand gaat.
Open Office 4.1.3 op Windows 10 op Acer Aspire
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Kopieren tekst van internet naar Open Office

Bericht door floris v »

Dat kan allemaal wel zo zijn, maar ik geef zo'n advies niet voor niets. Je kunt daardoor toch bestanden kwijt raken. Denk eens aan alle tijd die je nu kwijt bent.

Je moet OpenOffice installeren als beheerder. Als je als beheerder bent ingelogd, zou dat vanzelf moeten gaan. Anders moet je rechtsklikken op het installatieprogramma en Uitvoeren als Administrator kiezen. Als je daar niet uitkomt, vraag dan iemand je te helpen. Soms werkt kijken naar iemand die het voordoet, beter dan een uitleg lezen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
vdjb.openoffice
Berichten: 21
Lid geworden op: di jul 04, 2017 11:24 pm

Re: Kopieren tekst van internet naar Open Office

Bericht door vdjb.openoffice »

Ik heb Open Office 4.1.3 verwijderd en vervangen door Open Office 4.1.2 maar ik kan nog steeds niet kopieren van internet naar open office.
Ik werk al 12 jaar met Open Office op veel verschillende computers en onder allerlei versies van Windows maar ik heb dit probleem nog nooit eerder gehad.
Ik vermoed dat het aan Windows 10 of aan de laptop (Acer Aspire) ligt.
Ik weet dat in 2016 meerdere mensen dit probleem hadden maar ik heb nooit een oplossing gelezen.
Open Office 4.1.3 op Windows 10 op Acer Aspire
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Kopieren tekst van internet naar Open Office

Bericht door eremmel »

Hier instructies om clibboard schoon te maken. Dat lijkt in soms te helpen:
Create shortcut to clear clibboard

Je zou ook een clibboard manager kunnen proberen te installeren.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
vdjb.openoffice
Berichten: 21
Lid geworden op: di jul 04, 2017 11:24 pm

Kopiëren Internet->Open Office: Probleem opgelost; Wind Upd

Bericht door vdjb.openoffice »

Kopiëren van Internet naar Open Office op een Acer Aspire i3 met Win10\1703 x64
is voor mij sinds 2017-09-10 07.00u weer mogelijk,
dankzij een onderdelen update waarvan de installatie in 5 weken tijd 15 keer strandde
met foutmelding 0x80240031 maar nu goed ging.
Het downloaden, installeren en activeren kostte 3Gb en 6 uren (met mobiel 3G).
Het 15 keer vergeefs downloaden kostte in totaal circa 20 Gb.
Helaas kan de gebruiker van mobiel internet het downloaden niet zelf bepalen.
Dat laatste is een veel gehoorde klacht va internet gebruikers in afgelegen gebieden
zonder vaste lijn of wifi.
Door deze update is tevens het probleem opgelost van traag kopiëren
van geformatteerde inhoud.
De snelheid daarvan is nu toegenomen van 60 seconden naar 1 seconde.
Deze oplossing vermeldt ik tevens bij het probleem "Traag kopiëren" en
op het engelstalige forum.
Open Office 4.1.3 op Windows 10 op Acer Aspire
Plaats reactie