landscape

Bespreek de tekstverwerker
PETER STEINMEIJER
Berichten: 4
Lid geworden op: vr okt 07, 2016 11:55 am

landscape

Bericht door PETER STEINMEIJER »

Hallo allemaal

Mijn probleem is dat een document zich niet in 'landscape' ( horizontaal ) in Libre Writer laat afdrukken. Wel in ' portrait' ( verticaal). Ik kan het wel instellen, op OK klikken, maar het afdrukken blijft verticaal. ( met horizontaal bedoel ik het A 4 tje een kwart slag gedraaid )

Als ik dan de instelling controleer blijkt het weer op verticaal' 'gesprongen' te zijn.
Ik heb hetzelfde probleem met in Google Drive gemaakte documenten.

Vreemd genoeg werkt het wel goed met Microsoft Wordpad.

Ik heb een uitgebreide dialoog gevoerd met iemand van het HP forum ( mijn printer is Envy 4504 ) en we zijn er niet uitgekomen.
wie weet raad ?

Groeten
Peter.
.OpenOffice4.1.2 Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: landscape

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb niet zo direct een voorstelling van jouw probleem ten aanzien van de werkelijke oorzaken. Wel is het zo dat ik denk dat je het regelen moet in de pagina instellingen. Pagina instellingen behoren tot de stijlen.

Algemeen
Printers worden in het algemeen in portret in gesteld. Wanneer je met writer werkt wordt daarna in het document per pagina ingesteld of het landschap of portret is. De instelling kan het best met stijlen en opmaak gedaan worden en niet met directe opmaak stijlen en opmaakgedaan worden. Wanneer er gekozen is voor directe opmaak heeft dat voorrang boven stijlen en opmaak. Voor stijlen en opmaak druk op F11.

Ik zou eerst het een en ander uit proberen met een klein document. Wanneer je al veel geprobeerd hebt dan kun je er aan denken het gebruikers profiel te vernieuwen.

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Lees ook [Tutorial] Pagina-opmaakprofielen

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie