Samenwerken met Microsoft Word

Bespreek de tekstverwerker
Supahkippie
Berichten: 2
Lid geworden op: di jun 27, 2017 2:18 pm

Samenwerken met Microsoft Word

Bericht door Supahkippie »

Voor werk krijg ik soms tekstdocumenten in Word, die ik vervolgens open en bewerk met Open Office Writer.
Als ik het bewerkte document terugstuur klopt de indeling niet meer en zijn logo's verdwenen.
Is dit op te lossen? Ik ben een oen met computers en software...vrees ik. Ik vind het zonde van mijn geld om voor die enkele keer Office aan te schaffen.
Open Office 4.1.3
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Samenwerken met Microsoft Word

Bericht door RPG »

Hallo

Vraag aan de tegen partij of zij kunnen werken met OpenOffice.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Supahkippie
Berichten: 2
Lid geworden op: di jun 27, 2017 2:18 pm

Re: Samenwerken met Microsoft Word

Bericht door Supahkippie »

Hoi

Dat is niet de oplossing, helaas. Zij sturen het weer door naar andere organisaties die ook met Word werken( en die zich echt niet gaan aanpassen)
Open Office 4.1.3
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Samenwerken met Microsoft Word

Bericht door RPG »

Hallo

Wanneer je beroepsmatig met andere mensen gegevens moet uit wisselen en dan zijn er niet zoveel oplossing. LibreOffice geeft waarschijnlijk iets minder problemen.

De gemakkelijkste lijkt mij mij wel: probeer het zelfde programma te gebruiken. Wanneer de opmaak in een zeer laat stadium toegepast wordt zijn er waarschijnlijk ook minder problemen. Ik denk dat er voor jou geen andere keus is dan Word kopen of de klant laten vallen. Op het Engels forum wordt het onderwerp vaker behandeld er is daar ook meer kennis maar ik denk dat de oplossing gelijk is.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Samenwerken met Microsoft Word

Bericht door RPG »

Hallo

In het geval je er echt in wilt gaan verdiepen dan lijkt mij de [Tutorial] Differences between Writer and MS Word files (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum goed om te lezen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
cornouws
Berichten: 135
Lid geworden op: do mei 14, 2009 12:43 am
Contacteer:

Re: Samenwerken met Microsoft Word

Bericht door cornouws »

RPG schreef:Hallo
LibreOffice geeft waarschijnlijk iets minder problemen.
Romke
Zeer juiste suggestie. https://wiki.documentfoundation.org/Doc ... Comparison
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Samenwerken met Microsoft Word

Bericht door eremmel »

cornouws schreef:
RPG schreef:Hallo
LibreOffice geeft waarschijnlijk iets minder problemen.
Romke
Zeer juiste suggestie. https://wiki.documentfoundation.org/Doc ... Comparison
Op deze pagina lees ik: This page gives examples of how good LibreOffice really is in this area: we took screen shots of a wide variety of files in LibreOffice and also made screen shots of those files in Microsoft Office, Google Drive, Apache OpenOffice and OpenOffice.org

Hieruit blijkt niet wat het oorspronkelijke source type van het document is: LO, MSO(year-version), ... Ik vermoed dat het hier gaat om MSO documenten, een belangrijk aspect is ook nog eens welke versie / extensie.

Het zou goed zijn als de originele documenten ook als bijlage aan de pagina(s) toegevoegd zou kunnen worden (voor zover dat mogelijk is) en tenminste aan te geven welke MSO versie.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
cornouws
Berichten: 135
Lid geworden op: do mei 14, 2009 12:43 am
Contacteer:

Re: Samenwerken met Microsoft Word

Bericht door cornouws »

eremmel schreef:
cornouws schreef:
RPG schreef:Hallo
Het zou goed zijn als de originele documenten ook als bijlage aan de pagina(s) toegevoegd zou kunnen worden (voor zover dat mogelijk is) en tenminste aan te geven welke MSO versie.
Ben ik wel met je eens. Ze stonden volgens mij gewoon op het internet, maar zijn inmiddels verdwenen.
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
Plaats reactie