[Opgelost] JRE Pathing Issue

Bespreek de tekstverwerker
Thylbert
Berichten: 37
Lid geworden op: do sep 24, 2009 1:23 pm

[Opgelost] JRE Pathing Issue

Bericht door Thylbert »

Hallo

Vorige week werkten onze samenvoegdocumenten niet meer. Toen ik via

Tools > Options > OOo > Java ging kijken zag ik dat er geen enkele JRE was geïnstalleerd. Als ik de huidige JRE wil toevoegen via C:\Program Files (x86)\Java\jre1.8.0_131\lib

Geeft hij als foutmelding:

'The folder you selected does not contain a Java runtime environment. Please select a different folder.

--

Ik had dit probleem eerder ook al. Toen werd er geopperd dat OOo 3.3.0 enkel met een bepaalde versie van JRE werkt. Toen ik eind vorig jaar een nieuwe laptop kocht en het systeem daar op overzette werkte het wel zonder die vroegere versie van JRE.

Iemand die hier zijn licht eens op wilt laten schijnen? :) zou fijn zijn om te weten hoe ik de JRE kan toevoegen en of er al dan niet een specifiek versie moet worden geïnstalleerd.

Alvast bedankt
Thylbert

EDIT: Toch maar even m'n stoute schoenen aangetrokken en in een sandbox-omgeving onze samenvoegdocumenten getest met Apache OpenOffice 4.1.3 met de laatste Java Runtime Environment en het werkt. Bij deze is het probleem via een omweg wel opgelost.
Software Version: Apache OpenOffice 4.1.3 - A00413m1 (Build:9783) - Rev. 1761381
OS Operating System: Microsoft Windows 10 - 64 bit - v1803
Meest Gebruikte Functie uit OpenOffice: Mailmerge via F4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: JRE Pathing Issue

Bericht door RPG »

Hallo

OpenOffice heeft een 32 bits Java nodig. Voor zover ik weet kan een 32 bits zonder problemen naast een 64 bits versie geïnstalleerd worden. Misschien dat Eremmel er een goede uitleg over kan geven maar dat lukt mij niet.

Ik kan moeilijk aan een goede link komen voor een 32 bits versie maar de volgende link komt al kort in de buurt. Als ik het goed begrijp is dit 32bits versie het andere is de algemene download pagina waar ik ook de andere link weggehaald heb..
Java Downloads for All Operating Systems

De volgende link is een uitleg door Villeroy op het Engelse forum.
Troubleshooting Open/LibreOffice and Java (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: [Opgelost] JRE Pathing Issue

Bericht door eremmel »

Uit het gekozen path maak ik op dat je netjes je 32-Java versie selecteerd. Alleen moet je niet je path laten eindigen op '\lib', maar op '\jre1.8.0_131'.
Het probleem is dat Oracle telkens bij een update van Java JRE de oude verwijderd. Ik heb daarom een Java JDK versie geïnstalleerd en laat AOO daar naar verwijzen, die wordt niet opgeruimd bij een JRE update. Gebruik een path dat lijkt op 'C:\Program Files (x86)\Java\jdk1.8.0_131\jre'.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Plaats reactie