[opgelost] gekopieerde tekst plakken

Bespreek de tekstverwerker
chira
Berichten: 27
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 1:20 pm

[opgelost] gekopieerde tekst plakken

Bericht door chira »

Sinds ik op mijn huidige pc OO heb (versie4.1.3) dan doet zich iets voor wat ik vroeger nooit had
Ik heb ook al een nieuwe installatie gedaan, maar het feit blijft
Als ik een stukje tekst, woord, wil plakken in mijn tekst document die ik kopieerde vanuit een of ander website, dan duurt het lang eer er iets gebeurt
Bovendien komen er allerhande kaders en tabellen mee in mijn tekst, die ik niet zag op internet en niet bij selecteerde
Zoiets raar wat ik vroeger nooit had.
bvb ga ik in google translate, de vertaalde tekst dan gaan kopieren om te plakken in mijn document
of gewoon iets uit een website, bvb een artikelnr
weet iemand wat ik bedoel
Laatst gewijzigd door floris v op ma feb 27, 2017 11:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als opgelost gemarkeerd, floris v, moderator
Acer Aspire E5, 772G, intel core i5 5200u,
Windows 10, Ram 8GB
AOO 4.1.2,
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: gekopieerde tekst plakken

Bericht door floris v »

Ik heb je tekst in Google Translate geplakt en in het Engels laten vertalen, nou ja, wat daarvoor doorgaat dan, en het resultaat in een blanco Writer-document geplakt, en daar kwam alleen de tekst in, zonder verdere poespas. Maar als ik met Ctrl+A alle tekst wil selectgeren in Google Translate, pakt hij de hele pagina, en niet alleen de vertaling, en dan krijg je bij plakken natuurlijk een heel ander verhaal. Dus: kun je preciezer aangeven wat je precies doet bij selecteren en kopiëren waarna je dat ongewenste resultaat krijgt?
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
jazzvb
Berichten: 29
Lid geworden op: za feb 18, 2017 2:58 am

Re: gekopieerde tekst plakken

Bericht door jazzvb »

ik wil er nog aan toevoegen dat je inderdaad geen ctrl+A moet doen, maar exact de woorden met de muisaanwijzer moet aanwijzen. ook niet te ver gaan (bijvoorbeeld met laatste spatie in de tekst) omdat hij dan ook al andere dingen mee gaat nemen.

probeer ook eens te plakken zonder opmaak. hier kun je overigens een snelkoppeling voor maken. heb ik voor alt+V ingesteld. ideaal.
OpenOffice 4.1.3
Windows 10
chira
Berichten: 27
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 1:20 pm

Re: gekopieerde tekst plakken

Bericht door chira »

ik gebruik altijd de rechter muis om te plakken en kopieren, nooit iets anders
en altijd juist de woorden die ik wil, heel secuur ga ik te werk omdat ik ook dacht dat ik andere zaken meenam
ik heb het alleen vanuit internet, niet vanuit eigen documenten
ergens is het gebeurd met de nieuwe installatie of mijn nieuwe pc, miss ergens een instelling want bij mijn vorige pc ging dit perfect
maar nu ik uw mail lees, herinner ik me dat google translate soms vraagt of het naar het klembord moet, waarop ik neen klik
vandaag heb ik zelf 1 enkel woordje precies geselecteerd om te plakken, en het bleef inladen totdat het prgr crashte
tot nu toe loste ik dit op door eerst mijn tekst vanuit translate te plakken in 'kladblok' en dan terug kopieren en plakken naar openoffice, dat werkt wel maar is omslachtig

ik ga nu es opzoeken wat u bedoelt met plakken zonder opmaak, heb iets gevonden waar er sprake is van dat eerst kopieren en plakken naar kladblok
maar het blijft een feit dat er iets scheelt wat niet bekend is
Acer Aspire E5, 772G, intel core i5 5200u,
Windows 10, Ram 8GB
AOO 4.1.2,
chira
Berichten: 27
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 1:20 pm

Re: gekopieerde tekst plakken

Bericht door chira »

@jazzvb
Ik zocht op internet in openoffice over plakken zonder opmaak en vond dat men kan plakken via ctr+shift+v en men dan een venster krijgt in OO met optiek om zonder opmaak te plakken.
maar dit is ook weer een procedure die ik vroeger niet nodig had, of ben ik nu de enige die dat voorheeft?

Mag ik vragen hoe men een snelkoppeling maakt om te kunnen plakken zonder opmaak?
Acer Aspire E5, 772G, intel core i5 5200u,
Windows 10, Ram 8GB
AOO 4.1.2,
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: gekopieerde tekst plakken

Bericht door RPG »

Hallo

Volgens mij heb je je manier van werken veranderd. Je zoekt ook de fout op de verkeerde plek.

Je moet naar mijn mening de oplossing zoeken in het omgaan met de google-translate. Feitelijk moet je leren omgaan met de browser waarin je google-translate opent.

Je moet het rechter venstertje,tekstbox, gebruiken om de vertaalde tekst te kopieren. Links onder dat klein venstertje zijn verschillende knoppen. Klik op de knop knopieren. Dan wordt het als tekst gekopieerd. Je kunt het dan zo in een OOo-writer document plakken.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
chira
Berichten: 27
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 1:20 pm

Re: gekopieerde tekst plakken

Bericht door chira »

Romke, ik heb niet mijn manier van werken veranderd, zoals boven vermeld
alleen FF veranderd naar IE, maar heb nu ook gebrobeerd wat u zegt in Edge
allemaal hetzelfde resultaat

maar ik zou al geholpen zijn, mocht ik weten hoe ik een snelkoppeling kan maken, zoals Jazzvb
Acer Aspire E5, 772G, intel core i5 5200u,
Windows 10, Ram 8GB
AOO 4.1.2,
jazzvb
Berichten: 29
Lid geworden op: za feb 18, 2017 2:58 am

Re: gekopieerde tekst plakken

Bericht door jazzvb »

misschien is er iets veranderd in de browser? of heeft IE niet dezelfde eigenschappen als FF? want werkt het nog wel als je het in FF doet?

het maken van je eigen sneltoets in OO:

1. ga naar tabblad Extra van het menu
2. kies Aanpassen...
3. tabblad Toetsenbord
4. zoek in het kader linksonder (categorie) naar 'Opties' en klik er 1 keer op
5. zoek nu in het middelste kader onder naar 'Niet opgemaakte tekst plakken' en klik erop
6. zoek in het bovenste kader een beschikbare (en voor jou prettige) sneltoetscombinatie en klik dat aan
7. klik nu op wijzigen en daarna op ok

als je nu iets van een website kopieert en je gebruikt je sneltoets in OO, dan hoef je niet meer te kiezen. hij plakt het direct zonder opmaak.

ik gebruik ook sneltoetsen voor opslaan als (alt+s) en de autocorrectie (alt+a) en meer. veel makkelijker dan de standaardsneltoetsen of via het menu. is misschien niet de oplossing voor het probleem, maar hiermee hoeft dat ook niet ; )
OpenOffice 4.1.3
Windows 10
chira
Berichten: 27
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 1:20 pm

Re: gekopieerde tekst plakken

Bericht door chira »

Jazzvb
Bedankt voor uw handige tips, ik kende nog niks van wat allemaal mogelijk is..
Ik zal FF terug eens installeren, miss zit het idd daar.
En met die toetscombinatie, moet het probleem idd niet opgelost zijn

Maar....ik denk dat er terug iets schort, want de optie: 'niet opgemaakte tekst plakken' vind ik niet terug in het vak 'categorie', of onder andere
Blijkbaar zit er toch iets fout met die functie bij mij, vermits hij het niet doet en bovendien niet te vinden is.

Zou het kunnen zijn dat er iets fout ging bij installatie?
Acer Aspire E5, 772G, intel core i5 5200u,
Windows 10, Ram 8GB
AOO 4.1.2,
chira
Berichten: 27
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 1:20 pm

Re: gekopieerde tekst plakken

Bericht door chira »

ik heb FF weer geinstalleerd en daar werkt het dus normaal
dit probleem heeft dus te maken in IE en edge, zo raar

als iemand me nu nog kan zeggen waarom ik die optie "zonder opmaak plakken' niet vind, dan kan ik verder met IE
Acer Aspire E5, 772G, intel core i5 5200u,
Windows 10, Ram 8GB
AOO 4.1.2,
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: gekopieerde tekst plakken

Bericht door RPG »

Hallo

Het is mogelijk dat de gewenste mogelijkheid al is toegekend aan

Code: Selecteer alles

control+shift +alt+V
Je kunt dat vinden door de gehele lijst door te werken die je ziet wanneer je een sneltoets tracht te maken.
Of deze combinatie niet eerder afgevangen wordt is afhankelijk van het complete systeem.
Het blijft overigens beter je te blijven verbazen dat computers zo goed werken dan dat er af en toe een probleem is zoals in deze draad.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
jazzvb
Berichten: 29
Lid geworden op: za feb 18, 2017 2:58 am

Re: gekopieerde tekst plakken

Bericht door jazzvb »

excuus, excuus, chira! het is niet Opties, maar het is Bewerken.

dus:
Extra - Aanpassen... - tabblad Toetsenbord. In Categorie moet je kiezen voor 'Bewerken'. Bij mij bevindt dat zich tussen 'Weergave' en 'Opties'. Als je op 'Bewerken' klikt, zoek je in het kader ernaast (dat kader heet 'Functie') naar 'Niet opgemaakte tekst plakken'.
de functie 'Niet opgemaakte tekst plakken' is geen Categorie maar een Functie.

daarna zoeken naar een sneltoets - Wijzigen - Ok.
sorry voor de verwarring!

mooi om te weten dat het dus aan IE ligt en niet aan jouw manier van handelen.
OpenOffice 4.1.3
Windows 10
chira
Berichten: 27
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 1:20 pm

Re: gekopieerde tekst plakken

Bericht door chira »

Hallo Jazzvb
gevonden bij bewerken
héél héél héél erg bedankt voor al uw moeite en handige tips, die ik zeker zal benutten
zo leerde ik terug iets bij waar ik het bestaan niet van kende
ik werk nu weer met FF, waar het probleem dus niet bestaat
ik dacht al bij mezelf dat ik een ambetante pc of OO had....
Acer Aspire E5, 772G, intel core i5 5200u,
Windows 10, Ram 8GB
AOO 4.1.2,
jazzvb
Berichten: 29
Lid geworden op: za feb 18, 2017 2:58 am

Re: gekopieerde tekst plakken

Bericht door jazzvb »

: ) fijn dat we je probleem hebben kunnen verhelpen! de sneltoetsen gebruik ik ook erg vaak. en het mooie is, je kunt ze bijna voor alle handelingen instellen.

veel succes!
OpenOffice 4.1.3
Windows 10
Plaats reactie