Letters onscherp

Bespreek de tekstverwerker
jaapschl
Berichten: 5
Lid geworden op: di jan 02, 2018 4:37 pm

Re: Letters onscherp

Bericht door jaapschl »

De wazige letters gelden alleen OO. Verder (internet, andere programma's) prima beeld. Goed om te weten dat Java hierbuiten staat.
Overige tips uit Opties al toegepast, maar geen verbetering.
Open Office 4.1.5 op Windows10
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Letters onscherp

Bericht door floris v »

Probeer deze dan eens: ga naar de map waar de programmabestanden in staan (meestal c:\Program Files (x86)\OpenOffice 4\program) en rechtsklik op soffice.exe.. Klik op Eigenschappen, kies de tab Compatibiliteitsinstellingen (of zoiets) en vink Uitschakelen ... bij hoge DPI-instellingen aan. Ik kan niet oozoeken hoe het in Windows precies heet, heb sinds kort alleen nog Linux.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
jazzvb
Berichten: 29
Lid geworden op: za feb 18, 2017 2:58 am

Re: Letters onscherp

Bericht door jazzvb »

ik weet niet of ik hiermee reclame maak voor een concurrent (excuus in dat geval), maar de tip die ik kan geven, is wat ik destijds heb gedaan: overstappen op LibreOffice. LO werkt hetzelfde als AOO en mijn letterprobleem was daarmee opgelost. in LO kan ik alles scherp lezen, terwijl dat niet het geval was in AOO, wat ik ('we', met forumleden hier) ook probeerde...

lost niet het probleem in AOO op, maar wel jouw probleem.
OpenOffice 4.1.3
Windows 10
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Letters onscherp

Bericht door floris v »

Je kunt LibreOffice hier gewoon bespreken, geen probleem.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
jaapschl
Berichten: 5
Lid geworden op: di jan 02, 2018 4:37 pm

Re: Letters onscherp

Bericht door jaapschl »

Ik heb in eerdere reacties op dit probleem deze oplossing gelezen en uitgeprobeerd: inderdaad is mijn probleem hiermee opgelost: haarscherp beeld. Ik moet nog uitproberen in hoeverre het programma ernstig van OO afwijkt, maar volgens mij is heel veel hetzelfde. In elk geval heel veel dank aan alle forumleden voor hun ideeën en suggesties.
Open Office 4.1.5 op Windows10
Mechteld
Berichten: 1
Lid geworden op: wo mei 01, 2019 9:56 am

Re: Letters onscherp

Bericht door Mechteld »

Beste allemaal, op mijn nieuwe laptop heb ik ook van alles geprobeerd om de letters scherp te krijgen van AOO, onder andere met tips uit deze uitwisseling. De beste tip bleek toch te zijn om Libre Office te installeren, helaas... Het leek me wel belangrijk dat het bekend is dat dit probleem nog steeds speelt.
Open Office 4.1.6 op Windows 10 Home
Plaats reactie