cellen in document met tekst kwijt!!

Bespreek de tekstverwerker
Arjan Plantinga
Berichten: 1
Lid geworden op: zo jun 26, 2016 6:12 pm

cellen in document met tekst kwijt!!

Bericht door Arjan Plantinga »

:crazy: Een worddocument ingevuld met OpenOffice en deze opgeslagen als .doc bestand. Binnen het document werd er gebruik gemaakt van cellen. Een deel van die cellen is niet meer te vinden na het bewerken en opslaan. Ergens weet ik dat er sprake zou kunnen zijn van "verborgen tekst" maar ik ben geen kenner genoeg om daar het fijne van te weten... ALS het daar al aan ligt. Wie kan mij verder helpen?? :alarm:
Laatst gewijzigd door floris v op zo sep 11, 2016 5:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bug-icoon verwijderd, floris v, moderator
OpenOffice 4.1.2 met windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: cellen in document met tekst kwijt!!

Bericht door RPG »

Hallo

Sla bestanden altijd op met een odf extensie het is best mogelijk dat je probleem dan opgelost is. Sla een bestand ook vaak op en af en toe met een iets andere naam.

Wanneer je het anderen moet laten lezen stuur het dan op in pdf. Wanneer je met iemand moet samen werken in doc formaat doe dan de opmaak pas zeer zeer laat.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: cellen in document met tekst kwijt!!

Bericht door floris v »

Als ik het me goed herinner, willen invoervakken in Word of Writer bij conversie nog wel eens zoek raken. Je komt daar snel achter door een proefbestand te maken met wat van die invoervakken en dat te converteren en opnieuw in Writer te openen. De conversiefilters zijn helaas niet perfect, LibreOffice is wat dat betreft beter, je kunt dat eens proberen. Maar als je vaak voor je werk met Word-bestanden met dit soort dingen erin moet werken, kun je beter MS Office aanschaffen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie