Standaardbrief

Bespreek de tekstverwerker
Thylbert
Berichten: 37
Lid geworden op: do sep 24, 2009 1:23 pm

Standaardbrief

Bericht door Thylbert »

Beste

Na enige tijd ben ik hier weer met mijn lastige vragen! De situatie is nog steeds dezelfde, ik leg ze even opnieuw uit zodat nieuwe mensen de context kunnen begrijpen.

-

Wij laten onze facturen via de 'Standaardbrief' methode automatisch invullen. Dat wil zeggen dat wij:

1. een Calc spreadsheet hebben met daarin al onze data.
2. een Writer document hebben om alle velden in te voegen.
2. een Base database hebben (puur voor de registratie).

En dat systeem werkt heel goed. Maar een zot kan veel meer vragen dan een wijze man antwoorden kan. Bij deze niet verschieten van mijn 'eigenlijke' vraag.

Kan men - al dan niet via Calc - ook afbeeldingen invoegen in het Writer document via de Standaardbrief methode? Tekst laten invoegen is absoluut geen probleem.

Met vriendelijke groet
Thylbert

PS: Romke heeft in het verleden al veel bijgedragen aan oplossingen of nieuwe inzichten :) bij deze Romke, als je het lezen zou, bedankt!
Software Version: Apache OpenOffice 4.1.3 - A00413m1 (Build:9783) - Rev. 1761381
OS Operating System: Microsoft Windows 10 - 64 bit - v1803
Meest Gebruikte Functie uit OpenOffice: Mailmerge via F4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Standaardbrief

Bericht door eremmel »

Voor zo'n ervaren gebruiker heb ik eerst nog wat tegenvragen:
- heeft u zelf al geëxperimenteerd en wat en wat waren de resultaten?
- wat heeft u in de help gelezen en welke conclusies trekt u daaruit?
 Edit: P.S. even door google heen halen brengt je hier en daar 
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Standaardbrief

Bericht door RPG »

Hallo

Het is misschien niet verkeerd om ook eens te kijken naar een versie van LibreOffice. Bij LO is het wel belangrijk om goed te kijken welke versie geschikt is. Het is voor iedereen maar speciaal voor bedrijven aan te raden om eerst te testen met een verschillende versies voordat je je echt die versie overleverd.

http://downloadarchive.documentfoundati ... ffice/old/

Ik denk dat voor een bedrijf het ook mogelijk is om wel twee versie door elkaar te gebruiken. Elke versie heeft soms zijn eigen sterke punten. Natuurlijk zal er een beleid op gevoerd moeten worden.

Versie van ODF
Om dat ik dit schrijf in een draad waarin aangegeven wordt dat er met een oude versie gewerkt wordt is het wel raadzaam om bewust te zijn van de verschillende versies van ODF. ODF is af en toe uitgebreid en een oude versie kan dat mogelijkerwijs niet hanteren.
Zie : menu --> Extra's --> opties
Laden en opslaan --> Algemeen

OpenOffice kende al vanaf het begin een reportbuilder. Maar op een gegeven moment is er een aparte reportbuilder gekomen die mooie resultaten levert. LO heeft die reportbuilder nu standaard ingebouwd. Als ik het goed heb kunnen daar ook afbeeldingen( foto's) mee geprint worden. Het is wel zo dat de documenten altijd opgeslagen moeten worden in het database document.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie