[OPGELOST] Tekst is veranderd in hashtags :cry:

Bespreek de tekstverwerker
toetie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 4:21 pm

[OPGELOST] Tekst is veranderd in hashtags :cry:

Bericht door toetie »

Tijdens het werken in een recent OpenOffice bestand, crashte mijn pc. Ik heb dit ODT bestand gemaakt op dezelfde computer waarop het bestand crashte (idem voor de OpenOffice versie). Ik werk met de meest recente OpenOffice versie namelijk 4.1.2. Nadat ik mijn computer opnieuw heb opgestart wilde ik verdergaan met het OpenOfficebestand waarin ik bezig was. Maar ik kreeg een pop-up met iets van ASCI en de keuze uit verschillende tekensets. Als ik op OK klik zie ik alleen ######## (etc.). Ik heb een ander ODT bestand geopend, dat werkte prima. Daarbij even de tekenset gecheckt, en die was zelfde als het 'probleembestand'. Kortom, ik kan mijn bestand niet meer lezen, alleen maar hashtags, alle tekst is weg! Hierin staat mijn hele ondernemersaangifte in voor mij begrijpelijke taal! Help me alsjeblieft! :cry:

N.B. De optie Vorige versie heb ik nooit werkend gekregen in OpenOffice dus dat is helaas geen optie. En daarnaast crashte OpenOffice bij mij sowieso heel vaak. Zo vaak dat ik net LibreOffice heb geïnstalleerd, maar ook daarin is alle tekst veranderd in hashtags...
Laatst gewijzigd door toetie op di apr 19, 2016 5:51 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
ooit: OpenOffice 3.1 op Windows XP
nu: Office 2010 & Libre Office op Windows 10
toetie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 4:21 pm

Re: Tekst is veranderd in hashtags :cry:

Bericht door toetie »

Hoi allen, het probleem lijkt vooralsnog opgelost. Gelukkig!!

Ik heb het volgende gedaan:

1. ga naar openoffice > extra > opties > kijk onder 'Paden' wat het pad is bij Tijdelijke bestanden
2. ga naar die map met Tijdelijke bestanden (bij mij Users/MijnUsername/AppData/Local/Temp)
3. open de meest oude map die eindigt op .tmp
4. maak een kopie van een .tmp bestand in die map en verander de extensie van .tmp naar .odt
5. open het bestand om te zien of het jouw kwijtgeraakte bestand is
6. zo ja, kopieer hem naar de map waarin je bezig was, check voor de zekerheid nog eens of het werkt, en verwijder het door jou gemaakte kopie/.odt bestand uit de Temp map
7. zo nee, probeer hetzelfde voor een ander .tmp bestand in die map (= herhaal stappen 4 t/m 6).

Groet,

Judith.
ooit: OpenOffice 3.1 op Windows XP
nu: Office 2010 & Libre Office op Windows 10
Plaats reactie