Hele pagina kleuren

Bespreek de tekstverwerker

Hele pagina kleuren

Berichtdoor kleurtje » di jul 28, 2015 2:12 pm

Ik ben teksten aan het maken om op de tablet weer te geven en vind het wel prettig als de achtergrond een kleurtje heeft. Hoe kan ik OpenOffice zo instellen dat de gehele pagina een kleur krijgt, dus ook de marges aan de boven- en onderkant?

Ik heb al geprobeerd om geen marges te gebruiken voor de pagina maar helemaal onder aan de pagina blijft toch een strook wit zitten.
Laatst bijgewerkt door floris v op zo aug 16, 2015 12:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Spelling onderwerptitel verbeterd
OpenOffice 4.1.1 op Windows 7
kleurtje

Re: Hele pagina keuren

Berichtdoor kleurtje » di jul 28, 2015 2:41 pm

Heb een voorlopige oplossing gevonden. Marges boven, onder en zijkanten op 0 zetten, ga naar opmaak/pagina/achtergrondkleur kleur kiezen OK drukken.

Als er een manier bestaat om de pagina inclusief de marges helemaal te keuren zou ik dat graag horen.
OpenOffice 4.1.1 op Windows 7
kleurtje

Re: Hele pagina keuren

Berichtdoor floris v » di jul 28, 2015 3:24 pm

Bij Opmaak - Pagina met marges op 0 krijg ik een hele pagina in kleur, zonder witte randen. de enige moeilijkheid is dan natuurlijk de tekst wel weer goed in laten springen. dat doe je door bij Opmaak - Alinea - Inspringingen en Afstanden zet je dan marges links en rechts in (Inspringen Voor tekst en na tekst), boven en onder doe je door kop- en voetregels in te stellen op de goede hoogte.
* AOO 4.1.6 op Linux Mint
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
floris v

Keer terug naar Writer