urlmal-inf met pdf

Bespreek de tekstverwerker

urlmal-inf met pdf

Berichtdoor Roger in Spain » ma jun 29, 2015 1:16 pm

Ik heb in OpenOffice Writer een boekwerk van 287 bladzijden gemaakt en daarna in Writer een pdf file gemaakt. die file is naar verschillende mensen verstuurd en van een van hen kreeg ik een mailtje terug dat er geen attachment bij de mail zat.

Daarna kreeg ik een mail dat in de OpenOfice Writer gemaakte pdf file een trojan zat, het gaat over de UrlMal-inftrojan. Kan dit iets te maken hebben met links die in het document zijn opgenomen. Ik heb AVG laten scannen plus Superantispy en Malwarebytes en geen van hen kan een besmetting vinden.

Bij voorbaat bedankt voor de hulp.
Vista / en OpenOffice 4.0.1
Roger in Spain

Re: urlmal-inf met pdf

Berichtdoor floris v » ma jun 29, 2015 6:40 pm

Als verschillende mensen hetzelfde bestand hebben gekregen en er maar één reageert met een bericht over een trojan, dan zijn er twee mogelijkheden: bij de anderen werkt de beveiliging tegen trojans niet goed, of de computer van die ene persoon was al door iets anders besmet. Zoeken op Google levert een vaste combinatie op met Avast, misschien dat andere scanners het niet zien.
Waar heb je OO gedownload? Als dat van de site van Apache is (linkt door naar SourceForge, daar niet op links klikken maar wachten tot het venster verschijnt met de mededeling dat de download is begonnen en vraag of je het op wil slaan) en dan klikken) kan die trojan er daardoor niet in komen. Als het ergens anders vandaan komt, kun je van alles verwachten.
* AOO 4.1.6 op Linux Mint
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
floris v

Keer terug naar Writer