Kan geen hoofdstuknummering: Niveau 1,2 en 3 maken

Bespreek de tekstverwerker

Kan geen hoofdstuknummering: Niveau 1,2 en 3 maken

Berichtdoor Roger in Spain » do mei 28, 2015 4:54 pm

Ik heb een vrij grote tekst met tal van hoofdstukken. Regelmatig worden er nieuwe hoofdstukken bijgevoegd of aangepast en dat is altijd goed gegaan. Tot nu.

Hoofdstuk 5: Sociale zekerheid
5.1 Algemeen
Als men in Spanje werkt dan is men aangesloten bij de Spaanse sociale zekerheid.

5.2 Werkloos in Spanje

5.2.1 Algemeen

Uw werk verloren? Lees hier waar en hoe je u moet registreren om uw werkloosheidsvergoeding (el paro) te krijgen en hoe je een nieuwe job kan vinden.

Plaatst men zijn cursor op de tekst Hoofdstuk %: Sociale Zekerheid dan ziet men onderaan Hoofdstuknummering: Niveau 1

Plaatst men zijn cursor op de tekst 5.1 Algemeen dan ziet men Hoofdstuknummering: Niveau 2

Vanaf 5.2.1 Algemeen is het een nieuwe tekst en ik krijg daar geen Hoofdstuknummering: Niveau 2 bij. De inhoudsopgave heeft dit nodig om deze aan te passen.

Als ik 5.2.1 Algemeen aanduid en dan Opmaak -> Stijlen en opmaak -> dan komt er een pop up en dan kop 3 kies dan komt ook een deel van de tekst ook in een grotere tekst.

Ik heb dat al zo dikwijls gedaan maar nu weet ik het niet weer. Graag hulp.
Vista / en OpenOffice 4.0.1
Roger in Spain

Re: Kan geen hoofdstuknummering: Niveau 1,2 en 3 maken

Berichtdoor RPG » do mei 28, 2015 5:43 pm

Hallo

Het lukt mij niet om nu al de kern van het probleem te begrijpen. Mogelijk staat in deze link al wel de oplossing. Er wordt gewoon veel verklaart.

Ik krijg het idee dat je iets op de verkeerde plaats wilt aanpassen. Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn
a) Menu --> Extra -->Hoofdstuknummering
b) De stijl aanpassen die voor die alinea geldt. Daarbij moet ook op het tabblad "Overzicht en nummering" iets aangepast worden.

Ik weet niet wat het beste van de twee is.

Romke
LibreOffice 6.4.4.2.0 op openSUSE Leap 15.1
RPG

Re: Kan geen hoofdstuknummering: Niveau 1,2 en 3 maken

Berichtdoor floris v » do mei 28, 2015 6:51 pm

Als ik 5.2.1 Algemeen aanduid en dan Opmaak -> Stijlen en opmaak -> dan komt er een pop up en dan kop 3 kies dan komt ook een deel van de tekst ook in een grotere tekst.

(Onderstreping van mij). Het onderstreepte stuk doet vermoeden dat je hier met directe opmaak bezig bent geweest. Bedenk dat directe opmaak (vanaf de knoppenbalken) altijd voor de opmaakprofielen gaat. Dus aanpassingen in een opmaakprofiel worden bij directe opmaak niet zichtbaar.

De beste manier om koppen te gebruiken voor het maken van een inhoudsopgave is een strakke hiërarchie te houden met inderdaad in Extra - Hoofdstuknummering Niveau 1, Niveau 2 en Niveau 3 voor resp. Kop 1, Kop 2 en Kop 3. Pas de opmaak van die koppen naar eigen smaak/regels aan in het venster om opmaakprofielen aan te passen, dat is de beste manier om een consequente opmaak te krijgen.
* AOO 4.1.6 op Linux Mint 19.x en LibreOffice 7.0.4 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
floris v

Keer terug naar Writer