[Opgelost] standaardmap voor opslaan documenten

Bespreek de tekstverwerker
Gebruikersavatar
janneke-18
Berichten: 36
Lid geworden op: di dec 15, 2009 7:52 pm

[Opgelost] standaardmap voor opslaan documenten

Bericht door janneke-18 »

Mijn buurman wil zijn documenten standaard opslaan in Documenten (Windows 7). Hij vindt het te moeilijk om 'Opslaan als' te gebruiken. Hij gebruikt daarvoor altijd het knopje 'opslaan', de diskette.
Het lastige is dat de map die daar nu voor in gebruik is een submap van documenten blijkt te zijn en niet 'documenten'. Daardoor kan hij zijn briefjes niet meer terugvinden en moet ik hem gaan helpen.
Ik weet alleen niet hoe ik dat opslaan weer in orde kan krijgen. Op de één of andere manier onthoudt Writer die 'verkeerde' map.
Ik heb geprobeerd een document op te slaan in Documenten, in de hoop dat die map dan onthouden zou worden, maar dat werkt niet.
Hoe nu verder?
Er is vast wel iemand die de buurman en mij uit de brand kan helpen.
Wie helpt?
Laatst gewijzigd door janneke-18 op zo mei 17, 2015 4:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Met de groeten van Janneke

OpenOffice 4.0.1 op Windows 7
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: standaardmap voor opslaan documenten

Bericht door floris v »

Altijd dezelfde natuurlijk :)
Je kunt eens kijken bij Extra - Opties - OpenOffice - Paden - Mijn documenten. Daar moet dan staan:
C:\Users\{Gebruikersnaam}\Documents - en nu staat er geheid de map waar de bestanden ten onrecht in komen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Gebruikersavatar
janneke-18
Berichten: 36
Lid geworden op: di dec 15, 2009 7:52 pm

Re: standaardmap voor opslaan documenten

Bericht door janneke-18 »

Ik denk dat dit niet zal helpen.
Ik kan het nu alleen op mijn eigen computer proberen. Daar staat het goed aangegeven bij Paden (Documents).
Maar als ik een document op dezelfde manier als de buurman (drukken op dat knopje) op zou slaan, komt het op het bureaublad.
Dat heb ik nooit in de gaten, want ik sla mijn documenten meteen op in de goede map.
Nog andere suggesties?
Met de groeten van Janneke

OpenOffice 4.0.1 op Windows 7
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: standaardmap voor opslaan documenten

Bericht door floris v »

Moeilijk hoor, ik heb zelf bij wijze van experiment dat pad veranderd en als ik een document start, er wat tekst in zet en dan op de diskette klikt, wil AOO het echt in die nieuwe map zetten. Dus als het pad bij de buurman echt naar een map in de map Documenten wijst maar je bij opslaan op het bureaublad uitkomt, dan is er iets mis op die computer. En in zo'n geval helpt het als je er zelf achter zit en precies ziet wat er gebeurt. Dus probeer binnen je kennissenkring iemand met de goede kennis te vinden die dat varkentje kan wassen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie