[Opgelost] Automatisch invullen getallen uitzetten

Bespreek de tekstverwerker
cortrans
Berichten: 2
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 11:55 pm

[Opgelost] Automatisch invullen getallen uitzetten

Bericht door cortrans »

beste leden,

Ik heb jullie hulp nodig. Uiteraard gebruik ik Open Office, en nu loop ik al een tijdje tegen het volgende probleem aan. Als ik in een tekst bijvoorbeeld het bedrag 252,00 intik, dan veranderd dit automatisch in 252 (dus zonder de punt en 2 nullen). Tik ik nu het bedrag in 254,50 dan wordt dit automatisch 254,5 (dus zonder de nul erachter).
Ook veranderd automatisch bij een datum, bijvoorbeeld 1-1-2014, dit in 01-01-14. Het automatisch invullen bij tekst staat allemaal uit, maar waar stel ik dit in met getallen???? Wie weet de oplossing???
Gr. Cor
Laatst gewijzigd door floris v op za dec 20, 2014 11:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als opgelost gemarkeerd
Open Office 3.1 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Automatisch invullen getallen uitzetten

Bericht door RPG »

Hallo

Ik kan het probleem niet reproduceren maar dat zegt niets. Wanneer het plaats vindt in een tabel dan lijkt mij de oplossing om de standaard opmaak voor tabellen aan te passen. Als het midden in een tekst gebeurd dan heb ik voorlopig nog geen idee.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Automatisch invullen getallen uitzetten

Bericht door floris v »

Dit lijkt erg op de functie Getalherkenning in tabellen - rechtsklikken, dan vind je hem onderaan het derde blokje van het pop-up- menu.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
cortrans
Berichten: 2
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 11:55 pm

Re: Automatisch invullen getallen uitzetten

Bericht door cortrans »

Kijk, de oplossing voor mijn probleem komt inderdaad van ""floris v."" Mijn dank hiervoor. Het probleem zat inderdaad in de "" getal herkenning"", dit uitgevinkt, en het probleem is verholpen. Nogmaals bedankt.
Nooit geweten, dat als je met de rechter muis klikt, daar ook nog een "opmaak" menu zat :oops:
Open Office 3.1 op Windows 7
cornouws
Berichten: 135
Lid geworden op: do mei 14, 2009 12:43 am
Contacteer:

Re: Automatisch invullen getallen uitzetten

Bericht door cornouws »

cortrans schreef:Kijk, de oplossing voor mijn probleem komt inderdaad van ""floris v.""
Niet voor het eerst dat hij goede antwoorden geeft ;)

NB Als je kijkt bij Extra > Opties > .. Writer > Tabel kun je nog meer instellingen doen rond deze functies.
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
Plaats reactie