[Opgelost] Opmaakprofiel uit selectie toepassen lukt niet

Bespreek de tekstverwerker
Gebruikersavatar
janneke-18
Berichten: 36
Lid geworden op: di dec 15, 2009 7:52 pm

[Opgelost] Opmaakprofiel uit selectie toepassen lukt niet

Bericht door janneke-18 »

In een lang document (dagboek) gebruik ik een opmaakprofiel voor datumtitels. Dat werkt goed en ik kan het ook steeds toepassen.
De laatste tijd kan ik echter geen" nieuw opmaakprofiel uit selectie" meer maken; dat wil zeggen: ik kan het niet toepassen! Het staat er wel, maar bij toepassen werkt het niet.
Hoe zou dat nu toch komen? Het probleem doet zich al lang voor, al een jaar of meer.
Wie kan me helpen?
Laatst gewijzigd door janneke-18 op zo apr 27, 2014 7:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Met de groeten van Janneke

OpenOffice 4.0.1 op Windows 7
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Opmaakprofiel uit selectie toepassen lukt niet meer

Bericht door floris v »

Hallo Janneke, wat doe je precies om dat profiel toe te passen? Bij mij gaat het in een klein testbestand gewoon wel goed. Alleen niet in alinea's met directe opmaak - dan gaat de directe opmaak voor het opmaakprofiel. Je kunt alinea's waar het niet goed selecteren en dan rechtsklikken, kies dan dan Directe opmaak wissen. Als dat niet werkt, is er wat anders aan de hand.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Gebruikersavatar
janneke-18
Berichten: 36
Lid geworden op: di dec 15, 2009 7:52 pm

Re: [Opgelost] Opmaakprofiel uit selectie toepassen lukt nie

Bericht door janneke-18 »

Beste Floris,

Wat doe ik nu precies als ik het opmaakprofiel toepas. Wanneer ik datumregel wil opmaken, ga ik ergens in die regel staan en klik ik in Stijlen en opmaak op het profiel dat ik wil toepassen. Dat gaat gewoon goed.
Wanneer ik het nieuw gemaakte profiel voor een woord of enkele woorden wil toepassen, selecteer ik dat woord of die woorden en klik op het bedoelde profiel, maar dan gebeurt er niets.

Maar... terwijl ik mijn antwoord zo goed mogelijk probeerde te verwoorden, realiseerde ik me dat ik voor 'een woord of enkele woorden' geen alineaopmaakprofiel moet aanmaken, maar een tekenopmaakprofiel! En toen ik dat deed werkte het gelukkig wel.

Hartelijk dank voor het meedenken, want dat heeft me heel goed geholpen om zelf de juiste oplossing voor mijn probleem te vinden.
Met de groeten van Janneke

OpenOffice 4.0.1 op Windows 7
Plaats reactie