Scrollen werkt niet meer

Bespreek de tekstverwerker
Ejee
Berichten: 9
Lid geworden op: di dec 17, 2013 1:48 pm

Scrollen werkt niet meer

Bericht door Ejee »

Hallo.
Sinds een paar dagen gebeurd het dat ik plotseling niet meer kan scrollen met het touchpad in Writer, (ik heb een Acer aspire laptop), het lukt nog wel met een externe muis, die ik liever niet gebruik.
Het probleem begint na een tijdje, dan zie ik nog wel het 'scroll-pijltje op het scherm maar er gebeurd niets meer.
Heb ik de laptop opnieuw opgestart (of liever gezegd, start ik Openoffice opnieuw op) dan is het probleem weer voor een tijdje verholpen.
Het touchpad heeft dit probleem uiteraard alleen in Writer.
Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Alvast bedankt!
E.J.
OpenOffice.org 3.3.0.
RPG
Berichten: 4670
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Scrollen werkt niet meer

Bericht door RPG »

Hallo

Heb je iets veranderd in de instellingen kort voor het optreden van het probleem?

Ik heb gezocht op het Engelse forum ik vond daar wel enige draden uit 2008.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Ejee
Berichten: 9
Lid geworden op: di dec 17, 2013 1:48 pm

Re: Scrollen werkt niet meer

Bericht door Ejee »

Bedankt voor je snelle reactie Romke.
Misschien heb ik per ongeluk een instelling veranderd, onbewust. Alleen is het probleem elke keer over nadat Office Writer 'vers' opgestart is en begint het na een uurtje of wat. Dan zou ik dat eigenlijk steeds opnieuw zitten doen. Welke instelling zou ik kunnen nakijken denk je?
OpenOffice.org 3.3.0.
RPG
Berichten: 4670
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Scrollen werkt niet meer

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb geen idee wat het probleem kan zijn. Ik begrijp dat het niet optreedt bij andere programma's. In dat geval denk ik vaak aan het vernieuwen van het gebruikers profiel. Ik weet niet hoe oud de computer is maar kan er ook zoiets meespelen als een defect van het touchpad? Het is natuurlijk niet alleen de ouderdom maar ook hoe veel gebruikt.

Gebuikers of users profiel
Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat.


Ik vond ook dit nog
http://www.goeievraag.nl/vraag/computer ... ptop.49253
Het schijnt dat je een touchpad kunt in en uitschakelen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Ejee
Berichten: 9
Lid geworden op: di dec 17, 2013 1:48 pm

Re: Scrollen werkt niet meer

Bericht door Ejee »

Nou dat hielp niet.
De laptop is nog niet zo oud, maar het stuurprogramma van acers touchpad kan ik wel eens vernieuwen en als dat niet helpt, gooi ik OOo gewoon weg en download de nieuwste versie.
Dat moet toch lukken. OOo werkte al jaren goed samen dus er is iets ergens fout gaan zitten.........
Bedankt voor het meedenken!
E.J.
OpenOffice.org 3.3.0.
Ejee
Berichten: 9
Lid geworden op: di dec 17, 2013 1:48 pm

Re: Scrollen werkt niet meer

Bericht door Ejee »

P.s. Ik kwam erachter, het is de combinatie, Writer 'verkleinen' windows media player verkleind er naast en wisselen tussen de twee (gesproken boek samenvatten) en dan loopt het mis.
Waarom begrijp ik niet maar dan is het eigenlijk nu opgelost, tenzij iemand weet hoe je dit ongestraft toch kunt doen :)
E.J.
OpenOffice.org 3.3.0.
RPG
Berichten: 4670
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Scrollen werkt niet meer

Bericht door RPG »

Hallo

Mooi dat je iets gevonden hebt wat mogelijk de oorzaak is.

Bij het installeren van een OOo 4.X kan het noodzakelijk zijn om het gebruikers profiel te vernieuwen.

Ik weet niet hoe je omschakelt van het ene programma naar het andere? Ik schakel meestal om met behulp van de twee volgende toetsen
a) de alt- toets indrukken.
b) daarna een keer de tab toets indrukken
c) de alt-toets loslaten

Het kan zijn dat er minder problemen zijn maar daar is geen reden toe.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Ejee
Berichten: 9
Lid geworden op: di dec 17, 2013 1:48 pm

Re: Scrollen werkt niet meer

Bericht door Ejee »

Ik heb jouw methode gebruikt, maar helaas ... dat maakte niets uit.
Ik ga eerst het stuurprogramma van de touchpad maar vernieuwen en als dat niet helpt..... OOo helemaal opnieuw beginnen.
Vind het nog steeds een superprogramma ;)
Bedankt voor al je meedenken Romke.
Groetjes
E.J.
OpenOffice.org 3.3.0.
Plaats reactie